היזם שמטייל ומתנדב ברחבי העולם

לונלי פלג, או פלג כהן, כבר הספיק להיות ב-130 מדינות בעולם, ובכל מקום שאליו הוא מגיע הוא משלב התנדבות ● ויש לזה גם פן טכנולוגי

23/10/2017 15:39
לונלי פלג וילדים באחד ממסעותיו. צילום עצמי

אורח המדור הפעם הוא יזם שמטייל ברחבי העולם, מנצל את הטיולים שלו להתנדבויות ומסתייע לצורך כך באינטרנט – לא רק לתיעוד המסעות בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו, אלא גם לסיוע לאתר התנדבויות. כמו כן, הוא כבר הרצה על הפעילות שלו בחברות טכנולוגיה בולטות כמו גוגל (Google), אינטל (Intel) וסמסונג (Samsung).

הכירו את לונלי פלג, הוא פלג כהן. הכל התחיל אצלו, כ-"מיטב המסורת" של טובי חיילי צה"ל, בטיול שאחרי הצבא. לאחר שבזמן השירות שמע פעמים רבות את חבריו חולמים על הטיול לתאילנד, גם הוא החליט לעשות זאת – ולא, נניח, לעשות פסיכומטרי או ללכת לעבוד במפעל בשלומי, כפי שעושים רבים מעירו, נהריה, אחרי שהם פושטים את המדים.

כשהגיע לתאילנד (במסע שאחר כך נמשך לנפאל וללאוס), הרגיש לונלי פלג שמתחולל בו שינוי. הוא התחיל לקרוא ספרים, להתעניין בהיסטוריה, ללמוד אנגלית בזמן קצר, ולהכיר שם אנשים מגניבים, תרבויות ואוכל. במהלך טיול של כמה חודשים החשיבה שלו השתנתה והוא החליט שהוא רוצה להמשיך לטייל בעולם. משם המשיך מיודענו לטיול לאוסטרליה וניו-זילנד, עד שהחברים שלו אמרו לו שזה כיף לטייל, אבל אי אפשר לעשות את זה תמיד – ועליו "לחזור לחיים האמיתיים".

חזרה ישר למלחמה

אז הוא חזר לארץ – ישר לחיים האמיתיים. ועוד איזה אמיתיים: מיד לאחר שהוא שב התחילה מלחמת לבנון השנייה והוא גוייס בצו 8 למילואים בחטיבת אלכסנדרוני. הוא נלחם עם היחידה שלו 14 יום בלבנון וכשירו עליו, הוא אמר לעצמו שאם הוא שורד את המלחמה הזו – הוא עושה מה שהוא רוצה, ומה שהוא רוצה זה לטייל. את המלחמה ההיא לונלי פלג שרד ומאז הוא שב לתחביבו.

ב-13 שנים מאז שיצא לטייל בעולם הספיק לונלי פלג להיות ב-130 מדינות. בשנים האחרונות הוא מתעד את מסעותיו בדף הפייסבוק שלו – שם יש לו יותר מ-64 אלף עוקבים.

מה שהכי מרגש אותו, לדבריו, הוא יזמות חברתית. בין הפרויקטים החברתיים אותם הוביל במהלך מסעותיו בעולם אפשר למצוא בניית פארק אקולוגי בפאבלה בברזיל, עזרה לילדים נזקקים בפיליפינים, סיוע לילדים יתומים בקירגיזסטן, עזרה לילדים יתומים יהודים באוקראינה, בניית בית ספר בקמרון, סיוע לפליטים בהאיטי וביקור אסירים ביפן. בנובמבר הקרוב הוא ייסע לקניה, על מנת לסייע בבניית בית ספר לילדים נכים.
כחלק מהפעילות שלו, סייע לונלי פלג להקים את האתר הישראלי GivingWay, שמעודד התנדבות ברחבי העולם. "אני נורא רוצה לעודד ישראלים שבחלק מהטיול שלהם תהיה התנדבות. חצי שנה היית בדרום אמריקה או בהודו או לא משנה איפה – תחזיר שבועיים-שלושה לאותה יבשת, לאותה מדינה", אמר בראיון לפודקאסט יזמות או למות. "ברגע שאתה מתנדב, זה פותח לך את הלב וזה הכי כיף בעולם".

לראיון המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים