גוגל תבנה עיר עתידנית בטורונטו

Sidewalk Labs - שנמצאת בבעלות אלפבית, החברה האם של גוגל - תבנה את העיר הדיגיטלית החכמה, שתכלול חיבור אלחוטי ציבורי, מיליוני חיישנים, אנרגיה מתחדשת ומכוניות אוטונומיות

הערים החכמות - אחד המבחנים של ראשי הרשויות המקומיות. אילוסטרציה: פאנום בונאק, BigStock

תאגיד אלפבית (Alphabet) חתם על הסכם עם העיר טורונטו שבקנדה בכדי ליצור אתה את מה שמוגדר כ-"אוטופיה דיגיטלית". המיזם החדש הוכרז על ידי מנכ"ל אלפבית, אריק שמידט, ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ומנהיגים אחרים, והוא מכונה Sidewalk Toronto.

"זהו שיאו של תהליך חשיבה שנמשך כעשור אודות האופן שבו הטכנולוגיה עשויה לשפר את חייהם של אנשים", אמר שמידט במסיבת העיתונאים שהתקיימה בטורונטו ושבה הוצג הפרויקט היומרני והמסקרן.

סרקו את הגלובוס ומצאו את "המקום המושלם"

במסגרת ההסכם תפתח Sidewalk Labs, חברה בת של אלפבית, 800 דונם של שטח חוף בעיר הקנדית, בשאיפה להפוך את האזור למעין מעבדה בעבור מגוון רחב של אמצעי טכנולוגיה "חכמים".

"ערים מצליחות ברחבי העולם נאבקות באתגרים של צמיחה – מעליית יוקר המחיה שמכביד על חיי המעמד הבינוני, המשך בעומסים ובנסיעות ארוכות יותר וכלה באתגרי שינויי האקלים", צוטט דן דוקטורוף, מנכ"ל Sidewalk Labs ובעברו סגן ראש העיר ניו-יורק, בהודעה לעיתונות.

הוא הוסיף כי "סרקנו את הגלובוס בחיפוש אחרי המקום המושלם בכדי ליצור בו מחוז המתמקד בפתרונות לאתגרים הדוחקים האלה, ומצאנו אותו על החוף המזרחי של טורונטו, יחד עם ווטרפרונט טורונטו (Waterfront Toronto). זה לא יהיה מקום שבו אנחנו מטמיעים את הטכנולוגיה לשמה, אלא כזה שבו אנחנו משתמשים בכלים דיגיטליים בתחום העיצוב העירוני, על מנת לפתור אתגרים עירוניים גדולים בדרכים שאנחנו מקווים לעורר באמצעותן השראה לערים ברחבי העולם".

ב-TheVerge נמסר כי עיריית טורונטו חיפשה כבר מזה זמן "שותפה חדשנית" ו-Sidewalk Labs – שנמצאת בעיצומו של פרויקט לאספקת שירותי אינטרנט אלחוטי מהיר ברחבי ניו-יורק תוך שימוש בטלפונים ציבוריים ישנים – ענתה לדרישות האתגר, לאחר תהליך מיון קפדני של מספר חברות מקומיות ובינלאומיות.

לחיות, לעבוד ולשחק

היוזמה תהפוך את השטח למעין שכונת לוויין, שתהווה "מרכז משגשג לחדשנות וקהילה לעשרות אלפי אנשים לחיות, לעבוד ולשחק בה", אמר טרודו. ראש הממשלה הקנדי ציין גם כי "טכנולוגיות שכאלה יעזרו לנו לבנות ערים חכמות, ירוקות ומכילות יותר, שאנחנו מקווים שיתרחבו לאורך תוואי החוף המזרחי של טורונטו ושיגיעו בסופו של דבר לאזורים אחרים בקנדה וברחבי תבל".

על אף שרבים מפרטי העיר העתידנית עדיין לא ידועים, הרבה רמזים כבר מלמדים על טיבה: העיר-בתוך-עיר עשויה לכלול נתיבים ייעודיים עבור מכוניות בנהיגה עצמית, Wi-Fi ציבורי, פתרונות למתן שירותי בריאות חדשניים ועוד טכנולוגיות מתקדמות, שהעידן החדש מאפשר כבר כיום ושיתאפשרו עוד יותר לכשהעיר תקרום עור וגידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים