מי שאמר שהטאבלטים מתו – שיקום וייצא מהחדר עכשיו!

אם אתם מחפשים טאבלט חזק שמאפשר להכין מצגות, לכתוב טקסטים מורכבים שמשולבים בהם נתונים מאפליקציות אחרות, לערוך תמונות או וידיאו - כנראה שזו לא הכתבה עבורכם ● אבל אם אתם בראש של גלישה ברשת, סרטים ורשתות חברתיות - הכירו את ה-Cube Free Young X5

Cube Free Young X5. צילום: יח"צ

הנה עוד אמירה קיצונית שדי רגילים להפריח לאוויר בעולם המחשוב הנוכחי: הטאבלטים מתו. ובכן, זה כמובן לא ממש נכון. זה אמנם שוק שאינו משגשג במיוחד, שמספר השחקניות הגדולות בו די מצומצם, ועם היצע בקצה העליון והחדש שאינו גדול, אבל מת? תארו לעצמכם עולם בלי iPad, או את לנובו (Lenovo) בלי ארבעה חמישה טאבלטים חדשים כל שנה ברמות איכות שונות?

ובכלל תארו לכם את שוק היצרניות הסיני בלי טאבלטים. קשה לדמיין נכון? אז נכון שאולי זה לא התחום שאפשר לומר עליו שהוא להיט גדול, אבל הוא ממש לא נעלם, ואת מה שמתפנה תופסות היצרניות הסיניות הבינוניות עד הקטנות עם מכשירים שהתמורה הוא הרכיב העיקרי שלהם. ויותר מכך, המגוון הוא אפילו רחב למדי עם מכשירים שמיועדים במדויק לשימוש ספציפי כזה או אחר.

כך לדוגמה הוא הטאבלט בעל השם הארוך והמסביר את עצמו, Cube Free Young X5. מדובר בטאבלט שמיוצר על ידי חברה ששינתה לאחרונה את שמה מ-'קיוב' (Cube) ל-'אולדוקיוב' (AllDoCube), והרמז ברור. זו חברה שמתמחה בייצור טאבלטים ומחשבי 2-ב-1, אבל ברמה שמתאימה לשוק הביניים עד שוק הכניסה, והיא נחשבת לאחת הגדולות בקו השני והשלישי של היצרניות הסיניות, במיוחד בין אלו שלא מייצרות טלפונים – חברה אחרת עם מאפיינים דומים מאוד שכבר פגשתם כאן היא צ'ואי (Chuwi) עם מחשב אולטרבוק.

תכונה שלא ממש מוצאים בכל מכשיר שיוצא לשוק

למה הוא ספציפי? הדבר הראשון שבולט בו הוא האפשרות לשלב סים. בדרך כלל טאבלטים שתומכים בכך דורשים תוספת גדולה יחסית על פני תאומיהם שמסתפקים בחיבור Wi-Fi בלבד, אבל במקרה של ה-Cube X5, התוספת הזו אינה משפיעה באופן מהותי על רמת המחיר, וזאת למרות התמיכה ב-4G באופן מלא, וזאת למרות שזו תכונה שעדיין לא ממש מוצאים בכל מכשיר שיוצא לשוק – שאינו טלפון כמובן.

התמיכה הזו תרמה את ה-Free לשם של הטאבלט. אם משלבים סים הרי אפשר להשתמש בטאבלט בכל מקום, בלי לחשוש אם יש חיבור Wi-Fi, וגם אם יש, שהוא אינו איכותי מספיק. מה שאומר שבעצם שלהוציא מקומות בהם גם אי אפשר להשתמש בטלפון, ב-Cube X5 אפשר להשתמש בכל מקום על פני האדמה.

אז מאיפה ה-Young? כנראה שהמטרה היא להצביע על כך שמדובר על טאבלט מדיה. אם אתם מחפשים טאבלט חזק עם מסך גדול שמאפשר להכין מצגות, לכתוב טקסטים מורכבים וארוכים שמשולבים בהם נתונים מאפליקציות אחרות, לערוך תמונות או וידיאו, כנראה שהוא לא בשבילכם. הטאבלט המסוים הזה הוא טאבלט מדיה שמיועד קודם כל, וכנראה גם בסוף כל, לגלישה באינטרנט, צפייה בסרטים וגם ביקורים דחופים ברשתות חברתיות.

המסך שלו, בגודל 8 אינץ' וברזולוציה בהחלט מספקת של 1,920×1,080 פיקסלים, הוא בדיוק הגדול המתאים למי שזקוק לחבר לדרך, ולא משנה אם הוא Young או לא. כל עוד לא מעמיסים על הטאבלט הזה אפליקציות תובעניות מדי, הוא מתפקד בדרך כלל היטב, גם בזכות העובדה שהוא מגיע עם אנדרואיד 7.0 בעברית מלאה נקי ובלי אפליקציות צד שלישי מיותרות – מה שגם עוזר לקבל אותו עם זיכרון נקי, ומדובר ב-3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה לצד 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון עם אפשרות להרחבה.

מה שחשוב – כמה משלמים ולא הצורה שמקבלים

כדי להכניס כרטיס זיכרון ו/או סים פותחים את הקצה העליון של גב הפלסטיק בעזרת מגרעת קטנה, ופשוט כל כרטיס למקומו. באמת שאין פשוט מזה.

העיצוב של הטאבלט אינו חדשני במיוחד, שלא לומר מיושן. אל תצפו לשוליים דקות ועובי דקיק, אבל כאמור מה שחשוב כאן יותר הוא כמה משלמים ולא הצורה שמקבלים, והרי עיצוב מתקדם עולה כסף.

הטאבלט, כאמור, בדרך כלל עובד היטב, אבל מדי פעם הוא לא מגיב לחלוטין לפי הציפיות. עם זאת, לא תתקלו בבעיה מיוחדת בהרצה של אפליקציות כאלה או אחרות, גם אם את חלקן יש להוריד בצורת apk (נטלפיקס למשל). רק אל תנסו להריץ משחקים כבדים כי המערכת על שבב של המכשיר הזה, MTK8783 של מדיה טק (MediaTek) אמנם מיועדת לטאבלטים כדי לחסוך צריכת אנרגיה, והיא אמנם מכילה שמונה ליבות עיבוד, במהירות של 1.3 ג'יגה-הרץ לכל היותר, אבל השבב הגרפי קצת חלש ומשחקים כבדים מגמגמים בשלב כזה או אחר.

הטאבלט גם מגיע עם שתי מצלמות: 13 מגה-פיקסל מאחור, 5 מגה-פיקסל מקדימה, אבל בטאבלטים לא משתמשים כדי לצלם בדרך כלל, ובאיכות תאורה טובה בשעות היום התמונות סבירות.

כאמור, נקודת המכירה העיקרית של הטאבלט הזה היא העובדה שמדובר בטאבלט שמציעה תמיכה ב-4G במחיר נוח. הוא נמכר כעת ב-GearBest בפחות מ-600 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים