גוגל חטפה ביקורת והורידה את סמן הקלוריות מה-Google Maps

הסימון, Cupcake Calorie Counter, הציג את כמות עוגות הקאפקייק שהמשתמש יכול היה לשרוף אם היה הולך ולא נוסע לאן שהוא צריך להגיע ● המשתמשים שבדקו את התכונה בגרסת בטה הבהירו לגוגל שהרעיון פסול ופוגעני, והחברה הבינה את המסר

Google Maps

משתמשי iPhone זכו באחרונה לתכונה חדשה שצצה בכלי המפות של גוגל (Google). היישום, בגרסת הבטה שלו, בדק תכונה לספירת קלוריות, שהייתה אמורה לספר למשתמשים כמה עוגות מיני-קאפקייק היו יכולים לשרוף על ידי בחירה בהליכה ליעד שלהם במקום בנסיעה אליו, כך דיווח BuzzFeed.

אלא שהתכונה לא צלחה את הפיילוט שלה ולא האריכה ימים: אחרי שהחלה לקבל תגובות נזעמות על התכונה ממשתמשי iPhone שהיו חלק מקבוצת הבדיקה, החליטה גוגל שלא לגלגל את מונה הקלוריות לפרישה ארצית (בארצות הברית), כפי שתכננה במקור.

קאפקייקס – עוגות שצריך לעבוד בשבילן

מסתבר כי רבים מאלה שראו את מונה הקלוריות כעסו לגלות כיצד, לדעתם, מאלצת גוגל אנשים לחשוב על קלוריות. המשתמשים שביקרו את התכונה ציינו כי לא הייתה כל דרך לבטל אותה. התגובות הכעוסות הצביעו על הבעיה הגלומה בספירת קלוריות, שלעתים קרובות מהווה סימן להפרעת אכילה.

מה שיותר גרוע, ציינו חלק מהמשתמשים, היה שהתכונה השוותה את המרחק שאדם היה הולך כנגד המספר המשוער של המיני-קאפקייקס שהיה שורף לו רק בחר בצעידה. בכך, לטענת המבקרים, קידמה גוגל את הרעיון שמתייחס אל העוגות הקטנות עם הר הקצפת והקישוטים כאל מוצר שמותר לאכול רק אם לאחר מכן מוכנים לעשות את העבודה בכדי להעלים את ה-"נזק" הקלורי שנגרם.

חלק מהמבקרים פנו לטוויטר (Twitter) בכדי לשפוך בו את מר לבם. משתמשת בשם טיילור לורנז סיכמה את הרגשתם של רבים כאשר צייצה כי התכונה יכולה להיות "מפעילה במיוחד" בעבור אנשים הסובלים מהפרעות אכילה. היא גם העבירה ביקורת על זה שלא ניתן לכבות את התכונה ועל היותה "מדויקת בפראות" מחד, אך כלל לא לוקחת בחשבון מידע בריאותי כללי מאידך.

מושג שטחי ומעוות אודות תזונה

ובאמת, מספר בעיות גלומות בתוסף שחשבה ענקית הטכנולוגיה להביא לחיינו. ראשית, על פי המבקרים, ספירת הקלוריות לא הייתה מדויקת עבור מרבית האנשים, בהתחשב בכך שהן חושבו על סמך מידע כללי ולא החשיבו את נתוניו הפיזיים של המשתמש הספציפי – האם הוא גבר או אישה, או אולי אפילו ילד או נערה – או את ההיסטוריה הבריאותית שלו.

אבל מלבד הנקודה הזו, המבקרים גם ציינו כי גוגל לא צריכה להראות למישהו מד קלוריות גם אם הייתה מסוגלת לספק לו אחד שמתהדר בדיוק מושלם. בחינת המידע הקלורי בהשוואה לפעילות גופנית כמו הליכה יכול באמת להיות מסוכן, במיוחד עבור מי שיש לו הפרעות אכילה, כיוון שהאדם עלול לאמץ את עצמו יתר על המידה או, להבדיל, להרעיב את עצמו לנוכח המידע הנחרץ.

המבקרים גם טענו כי התכונה שהייתה אמורה להתווסף לכלי המפות הייתה ממשיכה להנציח את התפישה הלקויה לגבי מזון ותזונה, במקום לאפשר לבני האדם תובנות מורכבות יותר אודות תזונה איכותית.

למרבה המזל, החברה הייתה פתוחה למשוב של המשתמשים ואישרה ל-TechCrunch כי היא בחרה להסיר את התכונה מהאפליקציה עקב כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים