בית המשפט: יאהו יכולה לספק גישה למייל של מת לבני משפחתו

למי שייך המייל של אדם לאחר שהוא עבר מהעולם? משפחתו של גבר אמריקני ממסצ'וסטס, שמת ב-2006, ביקשה לגשת לחשבון המייל שלו ביאהו ● בית המשפט העליון של המדינה סיפק קביעה תקדימית ופסק שהקרובים זכאים לכך

גישה למייל - גם לאחר המוות. אילוסטרציה: BigStock

החוק הפדרלי האמריקני אינו אוסר על יאהו (Yahoo) לספק למשפחתו של אדם שמת גישה לחשבון המייל שלו – כך קבע בית המשפט העליון של מסצ'וסטס אתמול (ב').

ג'ון אג'מיאן נהרג בהיותו בן 43 בתאונת אופניים במדפילד שבמדינה עוד ב-2006, ואחיו נתמנו לנציגים אישיים של עיזבונו. עוד לפני פסיקה זו קבעה ערכאה נמוכה יותר כי חוק המכונה Stored Communications Act מונע מיאהו מלספק לאחים, רוברט ולמריאן אג'מיאן, גישה להודעות המייל של ג'ון. בית המשפט העליון קבע כי פסיקה זו הייתה טעות והחזיר את הדיון בנושא לערכאה הנמוכה.

יאהו ציינה בפני בני המשפחה את החוק הפדרלי כסיבה לכך שלא תוכל למסור את הודעות המייל של האיש לידיהם, אבל בית המשפט העליון קבע כי החוק "לא עומד בדרכה של יאהו לעשות כן".

פסק הדין הנוכחי קובע תקדים אמריקני משמעותי, המסדיר את מה שקורה עם חשבונות המייל של אדם לאחר שהוא מת. קבוצות סחר, כולל איגוד האינטרנט האמריקני, שעל חבריו נמנים תאגיד אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), וכן פייסבוק (Facebook), קראו לבית המשפט לפסוק בעד יאהו.

"היו כמה החלטות אחרות בפריפריה של הנושא, שמובאות בהחלטה, אבל זה פסק הדין הראשון שמתייחס לנושא", אמר רוברט קירבי, עורך הדין של האחים אג'מיאן, שצוטט בפורצ'ן (Fortune).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים