רעיון מקורי: מיקרוסופט תנהל ישיבות בבתי עץ

החברה הציגה את המבנים העצומים, שאמורים לעשות שימוש בהשראה שהטבע מעניק בכדי לספק לעובדים מקום מפגש חדש ושיכול לעורר השראה ● למרות "הטבעיות" של בתי העץ, יש בהם חשמל, חיבור לאינטרנט ואמצעי חימום לימי החורף

בית עץ יכול להיות גם משרד עץ. אילוסטרציה: רוני זימרי, BigStock

כשחושבים על קמפוס עובדים מקורי, יצירתי וממלא בהשראה, החברה הראשונה שעולה בראש היא בדרך כלל גוגל (Google), שמפורסמת במרחבי העבודה שהיא מספקת לעובדיה. גם לאפל (Apple) יש מבנה יצירתי במיוחד – קמפוס ה-"חללית" (Spaceship campus) החדש שלה. כעת חושפת מיקרוסופט (Microsoft) שהיא לא מתכוונת להישאר מאחור: החברה בנתה עבור עובדיה שלושה בתי עץ ענקיים ומרשימים במיוחד.

הבתים, שממש הורכבו על עצים ובגובה, נבנו במטה החברה ברדמונד שבמדינת וושינגטון בארצות הברית, מתוך כוונה לעשות שימוש בהשפעות של הטבע על "היצירתיות, הריכוז והאושר" של אנשיה.

בסוף השבוע (ו') פרסמה מיקרוסופט בפוסט בבלוג שלה סרטון וידיאו (שניתן לצפות בו למטה), שמתאר את סביבת העבודה החדשה. בפוסט ציינה החברה כי בתי העץ כוללים שילוב של מקומות מפגש סגורים ושטחים פתוחים עם טרקלין מוגן, שיושלם בהמשך השנה. המבנים עוצבו על ידי פיט נלסון מתכנית הריאליטי Treehouse Masters של רשת אנימל פלאנט (Animal Planet) האמריקנית, ונבנו כך שיוכלו לשמש את העובדים והחברה במשך 20 השנים הבאות.

ממוזג בקיץ, מחומם בחורף ונעים באוויר הפתוח

בעוד שבתי העץ מאפשרים לעובדים ליהנות מהנופים, מצלילי וממראות הטבע, כמו גם מהימצאות באוויר הפתוח, הם כוללים גם צרכים כמו Wi-Fi וחיבור לחשמל, וכן מכשירי חשמל, מחשוב ועוד. לאלה חיברו האדריכלים כיסאות נדנדה, ספסלי גן, קפיטריה מקורה ואפילו קמינים לימי החורף.

לפי הדיווחים, הרעיון של בתי העץ הגיע לאחר שסקר הראה שהעובדים מעוניינים לעבוד בחוץ, אם תינתן להם ההזדמנות לעשות זאת.

למי שתוהה איזה סוג של אפקט יהיה לעבודה בבתי העץ על עובדי מיקרוסופט, הנה קטע המתאר את חוויותיו של עובד אחד, שהתפרסם בפוסט: "באחרונה, ביום שמש, ישבה עובדת אחת ברגליים משלובות על עשב רך מתחת לבית העץ. במשך כמה דקות היא ישבה כשידיה על ברכיה, עיניה עצומות, ראשה מוטה לעבר השמים, נושמת עמוקות. ואז היא תפסה את המחשב הנייד שלה והקלידה בזעם. אחרי פרץ עבודה קצר, היא הניחה את המחשב בצד, שמה את כפות ידיה על ברכיה, הרימה את מבטה ושוב עצמה את עיניה. אני לא ממש יודע איך להתייחס לזה, אבל אני שמח בשבילה. לחיי הטבע!"

המבנים החדשים והמקוריים בהחלט נראים כמקום אידיאלי לעבוד בו. חבל, עם זאת, לגלות בסרטון שהעצים חוררו בברגי ענק ועברו מני מניפולציות בכדי להפוך לאכסניה המכובדת של מיקרוסופט. יש לקוות שבסופו של יום, כל הצדדים יצאו נשכרים מחגיגת הטבע הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים