שיא חדש לביטקוין: יותר מ-5,500 דולר

שערו של המטבע הווירטואלי עומד הבוקר (א') על 5,571 דולר ● העלייה באה למרות הניסיון להצר את צעדיו של המטבע במדינות שונות, ויש אף מומחים שמעריכים שהוא עוד יכפיל את עצמו

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הביטקוין (Bitcoin) הגיע לשיא חדש ועומד, נכון למועד פרסום ידיעה זו, על 5,571 דולר.

הביטקוין הוא מטבע בעל תנודתיות רבה, שלא מתקבל היטב במקומות שונים בעולם. הבנק המרכזי של רוסיה איים בשבוע שעבר לחסום אתרים שמאפשרים מסחר במטבע הווירטואלי והנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, אף ציין כי אנשים שעושים זאת עלולים להיות מעורבים בפעולות לא חוקיות, כגון הלבנת הון וטרור. לעומתו, שר האוצר הרוסי, אנטון סילואנוב, ציין כי המדינה תאפשר את המסחר במטבעות הווירטואליים, שלדבריו הפכו "חלק מעובדות החיים" – אך תהדק את הרגולציה עליהם.

בסין, הורה הבנק המרכזי בחודש שעבר להפסיק את המסחר במטבעות וירטואליים, ואסר על הנפקות ועל פעילות של אתרים בתחום. הדבר הוריד אז את שערו של הביטקוין לקצת פחות מ-4,000 דולר. עם זאת, מאז המטבע התאושש ואף נסק.

לעומת זאת, מדינת ונואטו הודיעה בשבוע שעבר כי תיתן אזרחות למי שיבצע תשלום חד פעמי במטבעות ביטקוין, בסכום השווה ל-200 אלף דולר. בכך הפכה מדינת האיים למדינה הראשונה בעולם שמאפשרת זאת.

מה אומרים המומחים?

בן קומאר, מומחה למטבעות בפירמה הלונדונית Seven Investment, אמר כי "בשוק תמימי דעים שעבור הביטקוין, השמיים הוא הגבול, ולא אופתע אם בתוך פרק זמן קצר הוא יכפיל את עצמו".

אחרים לא כל כך אופטימיים. ג'יימי דימון, מנכ"ל הבנק JP Morgen, אמר ש-"המשקיעים הלא חכמים שהשקיעו בביטקוין ישלמו את המחיר". ג'ו מולון, מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות Better Capital, ציין ש-"אני לא מופתע מהעליות החדות, שכן מדובר במוצר מאוד ספקולטיבי. עם זאת, יהיה צורך לשנות את כל המערך של הנפקת הביטקוין. כיום מדובר במערכת פרוצה לגמרי, ללא פיקוח כלשהו, וזה לא יכול להימשך כך". אדוארד רובינסון מבלומברג (Bloomberg) הביע את דעתו שלפיה לעליות החדות בביטקוין יש מאפיינים של בועה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים