הפורמט החדש של CeBIT: הבינה המלאכותית תעמוד במרכז הבמה

"לבינה מלאכותית יש הלכה למעשה את הפוטנציאל לשנות את העולם - סיבה מספקת בכדי להיות מובלטת בגדול", כך אמר אוליבר פרייז, מחבר המנהלים של דויטשה מסה, הממונה על הפקת תערוכת CeBIT

אילוסטרציה: BigStock

בינה מלאכותית (AI) הולכת לעמוד באור הזרקורים ב-CeBIT ביוני 2018. "AI היא בהחלט אחת ההתפתחויות המרגשות ביותר של ימינו, וכזו שעומדת לחולל מהפכה של ממש בחיים האישיים והמקצועיים שלנו. למעשה, לבינה מלאכותית יש הלכה למעשה את הפוטנציאל לשנות את העולם – סיבה מספקת בכדי להיות מובלטת בגדול ב-CeBIT הקרובה", אמר אוליבר פרייז, מחבר המנהלים של דויטשה מסה (Deutsche Messe) הממונה על הפקת תערוכת CeBIT.

יום הפתיחה עוד מרוחק כדי תשעה חודשים, אבל חברות רבות, ביניהן יבמ (IBM), כבר ציינו כי התצוגה שלהן עומדת לשים דגש נרחב במיוחד על תחום הבינה המלאכותית.

יבמ הייתה בין החברות הראשונות שהזמינו מקום ל-CeBIT 2018. "כש-CeBIT מתרחשת בחודשי הקיץ ועם הפיכתה לפסטיבל של חדשנות דיגיטלית, לא נדרשה הרבה התלבטות בכדי להחליט להצטרף לאקשן", הסבירה מרטינה קואדריץ, מנכ"לית יבמ גרמניה ומנהלת יבמ גרמניה, אוסטריה ושווייץ.

לדבריה, "אנחנו בהחלט נעשה את החלק שלנו בכדי להחזיר את CeBIT החדשה לחיים, למשל על ידי לקיחת המבקרים שלנו – בין אם הם שותפים עסקיים, לקוחות פוטנציאליים, חברות סטארט-אפ או מפתחים – אל המסע הדיגיטלי לעולם מחובר לחלוטין של מחשוב ענן, אינטליגנציה קוגניטיבית ומלאכותית". יבמ תקבל את המבקרים שלה בשני ביתנים הממוקמים ממש ליד הקמפוס (המכונה d!campus)".

The Fraunhofer Society – ארגון המחקר היישומי הגדול ביותר באירופה – כבר מתכונן אף הוא ל-CeBIT של השנה הבאה, ועמדתו שבאולם 27 תכוון אף היא את הזרקור אל תחום הבינה המלאכותית, המערכות הקוגניטיביות ולמידת המכונה.

"הטרנספורמציה הדיגיטלית מובילה אותנו לעולם מקושר עשיר במודלים עסקיים חדשניים ובמוצרים מחד גיסא, ובאתגרים ביטחוניים ותשתיתיים חדשים מאידך גיסא. כל הנושאים האלה יטופלו בעמדה שלנו", אמר נשיא האגודה, ד"ר ריימונד ניוגבוואר.

עם זאת, אמר, "אם אנחנו רוצים שגרמניה תגלם תפקיד של מנהיגה בפתרונות AI לטווח ארוך, אנחנו צריכים יותר מאשר רק טכנולוגיה שממלאת בהשראה; אנחנו גם צריכים עוד דיאלוג עם הציבור הרחב, וזו עוד סיבה שאנו באמת מצפים ל-CeBIT הקרובה. אחרי הכל: תערוכות סחר הן הרבה יותר מאשר רק מקבץ של עמדות ומייצגים; הן מקומות שאליהן אנשים באים בכדי לשתף רעיונות וחזיונות", הוא הוסיף.

מעיין של יצירתיות

לדברי פרייז, "כאירוע עסקי ופסטיבל של דיגיטציה וחדשנות, ה-CeBIT במראה החדש תשמש כמעיין של יצירתיות. התגובה מבעלי העניין שלנו בתעשייה הדיגיטלית בהחלט לא הייתה פחות מאשר פנטסטית".

ה-CeBIT החדשה מורכבת מארבעה חלקים: ראשית יש את ה-d!conomy, שמציג את כל הדרוש לדיגיטציה של עסקים וממשל. זה המקום שבו שחקנים דיגיטליים יכולים להרשים קהל בינלאומי של משתמשים פוטנציאליים עם הפתרונות החדשניים שלהם. בעבור משתתפים מציגים, שמתכוונים ליצור עסק חדש, d!conomy הוא המקום להיות בו. בין הנושאים שעל סדר היום: המשרד הדיגיטלי, תהליך ניהול הנתונים, אבטחה, תקשורת, התקנים ותשתיות.

החלק השני של CeBIT החדשה הוא ה-d!tec, אשר מתמקד בעתיד הדיגיטלי שלנו. על ידי חקירת טכנולוגיות מתפתחות לקראת השקתן בשוק, מודלים עסקיים משבשים ורשתות חדשות ליצירת ערך, הוא מספק הצצה נדירה אל העתיד. d!tec מציג את המחקר העדכני ביותר ומשרטט פרופילים של סטארט-אפים עם אומץ ויצירתיות לאתגר את נתוני האתמול וליצור מודלים עסקיים חדשים באמצעות טכנולוגיה מלאת השראה.

החלק שיהווה את הרכיב השלישי במתכון של CeBIT הוא ה-d!talk: מגוון עשיר של כנסים, המציבים על הבמה שיח כלכלי, פוליטי וחברתי חשוב ומשימתי על מגמת הדיגיטציה. עם במה מרכזית המיועדת ל-keynotes ויותר מ-10 במות קטנות יותר המוטמעות בחלקים רלוונטיים של ה-d!conomy, ה-d!talk הוא מרכזת השיח של CeBIT אודות דיגיטציה, ידע וחזון. המארגנים מצפים להרכב מעולה של דוברים: פורצי דרך, אנשי חזון, מומחים ואסטרטגים מרחבי העולם, ביניהם מדען ופילוסוף המחשבים האמריקני, ג'רון לנייר.

החלק הרביעי של CeBIT החדשה הוא ה-d!campus. הוא ממוקם במתכוון מתחת ל-EXPO Canopy האייקוני, באוויר הפתוח, ומשם מהווה ה-d!campus את הלב הפועם של התערוכה – המקום שבו הטכנולוגיה הדיגיטלית מקבלת סחרור רגשי ומתעוררת לחיים באופן ממשי. זה המקום שבו הדיגיטציה פוגשת בפן האמוציונלי, שבו שחקנים דיגיטליים ולקוחותיהם נאספים בכדי ליהנות מהופעות מרתקות על הבמה ומתצוגות דיגיטליות בסביבה רגועה, תוך שהם מתחברים עם עמיתיהם מהתעשייה ממש אל תוך שעות הערב.

CeBIT

ארבעת החלקים המרכיבים של התערוכה יספקו כיסוי מלא ומעמיק לכל היבט של הטכנולוגיה הדיגיטלית ושל השלכותיה על ארגונים, כלכלות וחברה בכלל.

d!conomy תעצים את הקהילה העסקית ואת המגזר הציבורי, בכדי לעמוד באתגרים ולמנף את ההזדמנויות העשירות המוצעות על ידי הדיגיטציה.

ב-d!tec הזרקור הוא על סטארט-אפים והמודלים העסקיים המשבשים שלהם, כמו גם על מכוני מחקר שמתכוננים לתת לנו הצצה על הטכנולוגיות משנות-המשחק של המחר.

התכנית של מתחם ה-d!talk תכלול תערובת מעוררת השראה במיוחד של חזון, הוגים לא קונבנציונלים, אשפים יצירתיים ומומחים מרחבי העולם.

ה-d!campus, הממוקם במרכז העניינים, יהיה הלב הפועם של האירוע – המקום בו כולם נפגשים לנטוורקינג נינוח, לאוכל-רחוב ולמוזיקה חיה.

היום הראשון של CEBIT 2018 – יום שני, ה-11 ביוני – שמור בעבור משתתפי הכנס ועיתונאים, כשפתיחת התערוכה לציבור תתקיים ביום שלישי, ה-12 יוני. אולמות התצוגה יהיו פתוחים בימים שלישי עד חמישי בין השעות 10:00 ל-19:00, כאשר ה-d!campus ימשיך להיות פתוח עד השעה 23:00 באותם ימים. שעות הפתיחה ביום שישי הן בין השעות 10:00 ל-17:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים