פורד ו-Lyft חוברות לפיתוח מכוניות אוטונומיות

יצרנית כלי הרכב האמריקנית תתחיל בבדיקת מכוניות בנהיגה עצמית עם חברת שיתופי הנסיעה, כשנהגים אנושיים יושבים ליד ההגה לצורך גיבוי, כך הודיעו שתי החברות

מריחים כבר את העתיד. אילוסטרציה: BigStock

פורד (Ford Motor) הודיעה אתמול (ד') כי היא נכנסת לשותפות עם Lyft לצורך האצת השקתם של שירותי הסעות ברכבים אוטונומיים ונטולי נהג.

חברת שיתופי הנסיעה, Lyft, מתכננת להיות הראשונה מבין חברות ההסעות שיפרסו שירות מכוניות בנהיגה עצמית, שנבנו על ידי יצרנית כלי רכב גדולה, כך אמרה דוברת החברה, שילה ברייסון. Lyft מצפה להתחיל במספר תכניות פיילוט בשנים הבאות, ולהגיע לפעילות מלאה באמצעות הטכנולוגיה החדשנית עד לשנת 2021.

שתי החברות ישתמשו בשותפות ביניהן בכדי ליצור פלטפורמות תואמות מבחינה טכנולוגית, לקבוע אילו ערים בארצות הברית עשויות להיות המועמדות הטובות ביותר לשירות שכזה, ולהבין איזו תשתית תהיה נחוצה לצורך הפעלתו המוצלחת ביותר.

שריף מראקבי, סגן נשיא פורד לתחום כלי הרכב האוטונומיים והחשמליים, כתב בפוסט שפורסם בבלוג, ואשר הודיע על השותפות: "תחשבו על זה ככה, יום אחד, כאשר תפתחו את ה-Lyft app בזמן של ביקוש גבוה, התוכנה של פורד ו-Lyft אמורה להיות מסוגלת לשגר אליכם במהירות כלי רכב בנהיגה עצמית, כך שתוכלו להגיע אל היעד שלכם במהירות ובבטחה ככל האפשר".

שיתוף פעולה עם מספר גורמים בדרך אל היעד

Lyft, אגב, לא מסתפקת בשותפות עם פורד. מוקדם יותר החודש, הודיעה Drive.ai – סטארט-אפ מעמק הסיליקון – שרקמה שותפות עם Lyft בכדי לבדוק מכוניות ללא נהג בסן פרנסיסקו, כשלנסיעה מצטרפים נהגים אנושיים שיושבים במושב הנהג.

חברת הסטארט-אפ, שנוסדה בשנת 2015 על ידי יזמים ממעבדת הבינה המלאכותית באוניברסיטת סטנפורד (Artificial Intelligence Lab at Stanford University), מתארת את הטכנולוגיה שלה כ-"מוח תוכנה" (software brain) של מכוניות ללא נהג. טרם פורסם תאריך להשקת הפיילוט לפרויקט המכוניות האוטונומיות של סן פרנסיסקו.

מכוניות ללא נהיגה נמצאות בפיתוח כל העת. ככל שהמכוניות הרובוטיות יעברו יותר קילומטרים, כן יתאספו יותר נתונים שיסייעו בשכלול הטכנולוגיה ובהפיכתה לאפשרית – עד לנקודה שבה ניתן יהיה לאפשר למחשב להחליף את הנהגים האנושיים באופן הבטוח ביותר.

Lyft מציעה ליצרניות רכבים ולחברות טכנולוגיה מיליוני קילומטרים של ניסיון שנצבר על הכבישים, ובתמורה מצליחה החברה להתחמק מהוצאות העתק של בניית מכוניות ללא נהג בכוחות עצמה. באמצעות שיתופי פעולה אלו מקווה Lyft להצליח לקדם את השימוש בטכנולוגיה מהר יותר מאשר המתחרה המיתולוגית שלה אובר (Uber), שעסוקה אף היא בניסיונות להפוך את המכוניות ללא נהג לכלי שיגיע מהר ככל שאפשר לשימוש מסחרי.

שתי החברות להוטות לא רק להיכנס לדפי ההיסטוריה בשל יישום של יכולת טכנולוגית אולטרה-מתקדמת, אלא בעיקר מעוניינות לשפר את הרווחים שלהן באמצעות האפשרות לייתר את שכירת שירותיהם של נהגים בני אנוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים