אינטל השיקה את מעבד Loihi, המבוסס על מחשוב נוירומורפי

מדובר במערכת שמבצעת הדמיית המערכות הנוירולוגיות של מוח האדם ● מעבד זה מהווה את כניסת החברה לשוק ההולך ומתרחב של יצרניות שמציעות שבבים האמורים לסייע למעבדים הראשים לבצע פעולות שמזרזות את ההיבטים של לימוד מכונה עצמי

אינטל

אינטל (Intel) הציגה לראשונה מעבד חדש בשם Loihi שמבוסס על טכנולוגיה שהחברה מכנה "מחשוב נוירומורפי" – מערכת שמבצעת הדמיה של המערכות הנוירולוגיות של מוח האדם. המעבד הזה מהווה את הכניסה של החברה לשוק ההולך ומתרחב של יצרניות שבבים שמציעות שבבים שאמורים לסייע למעבדים הראשים לבצע פעולות שמזרזות את ההיבטים של לימוד מכונה עצמי.

המעבד מכיל למעשה שתי ליבות עיבוד עיקריות, אם כי אינטל בחרה עבורו מארז סטנדרטי עבור המעבדים שלה. השבב הנוסף הוא זה שמאיץ את הפעילות של חישובי הבינה המלאכותית, ולפי החברה הוא מיוצר בתהליך ייצור של 14 ננו-מטר, בדומה למעבדים הנוכחיים של החברה.

אינטל ציינה שהוא מכיל הדמיה של 130 אלף נוירונים ו-130 מיליון סינפסות, כשלפי החברה הוא אמור להיות יעיל, מבחינה אנרגטית, פי 1,000 ויותר לעומת מעבדים כלליים שישמשו את אותה מטרה, ובעיקר עבור מערכות הכשרה טיפוסיות. כל אחת מהליבות במעבד החדש מצוידת במנוע למידה עצמאי ניתן לתכנות.

Loihi נמצא עדיין בשלבי מבחן, ואינטל מתכוונת לספק את המעבד החדש במחצית הראשונה של 2018 למוסדות אוניברסיטאים ומחקריים מובילים המתמקדים בתחום הבינה המלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים