הסתיימה התקנת הכבל התת-ימי העצום של מיקרוסופט ופייסבוק

הכבל המכונה Marea - שהוא בעל הקיבולת הגבוהה ביותר של נתונים עד כה - חוצה את האוקיינוס האטלנטי ויוכל לתמוך במהירויות העברת נתונים מדהימות של 160 טרה-ביט בשנייה שיאפשרו להעביר למשל 71 מיליון סרטוני וידיאו HD בו-זמנית

כבל תת ימי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

העבודה על התקנת כבל הנתונים בעל הקיבולת הגבוהה ביותר עד כה, המשתרע על פני האוקיינוס האטלנטי, הושלמה.

הכבל הוא תוצר של שיתוף פעולה בין הענקיות מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) וטלקסיוס (Telxius), שחברו יחד כדי להביא להתקנת הכבל שאורכו 6,400 קילומטרים, ואשר מורכב על פני קרקעית האוקיינוס מווירג'יניה ביץ' שבווירג'יניה ועד לבילבאו שבספרד. מטרת הכבל היא חיבור לצורך אספקת נתונים במהירות גבוהה, באמצעי שיהיה בטוח יותר מפני פגיעתם של אסונות טבע.

הוריקן סנדי – הבהיר את נחיצות הכבל

למרות שהתקשורת המודרנית של ימינו יכולה להעלות תמונות לייזר שעוברות בין לוויינים וגבוה מעל כדור הארץ, עמוד השדרה של האינטרנט של היום תלוי במידה רבה על רשת קורי עכביש ענקית של כבלים הפרושים בין היבשות, לאורך קווי החוף. רשת זו נושאת הכל, החל מציוצים בטוויטר (Twitter) ועד להזרמה של סרטים ארוכים באיכות HD.

כבלים אלו פגיעים, למרבה הצער והחששות, לאסונות טבע או לקטסטרופות שעליהן חתומים בני האדם. כך לדוגמה, אסון הוריקן סנדי, שהתרחש בשנת 2012, המיט הרס רב בחוף המזרחי של ארצות הברית, כמו גם פגע ברשת הסלולר, בפעולת האינטרנט ובשירותי הטלפון הביתיים למשך ימים. לאחריו החליטו מיקרוסופט ופייסבוק, ביחד עם חברת טלקסיוס – שנוסדה בשנת 2016, ושהיא חברת תשתיות הטלקומוניקציה הגלובלית החדשה של קבוצת טלפוניקה (Telefónica Group) – לפתח, לעצב, לבנות, ולהניח כבל חדש שימוקם משמעותית דרומה יותר מאשר חיבורים טראנס-אטלנטיים קיימים.

העבודה על הכבל החדש – המכונה Marea  באנגלית, או Tide בספרדית – החלה לפני פחות משנתיים, ולדברי מיקרוסופט הפרויקט הושלם פי שלושה מהר יותר מאשר פרויקטי כבלים תת-ימיים טיפוסיים אחרים. התוואי של הכבל דרש מהמקימים לסקור את קרקעית הים לעומקים של עד 3,300 מטרים, בכדי למנוע סיכונים הכוללים הרי געש פעילים, אזורי רעידות אדמה ושוניות אלמוגים.

כבל המונח פתוח על קרקעית האוקיינוס ומאפשר שדרוג

Marea מורכב משמונה זוגות של כבלי סיבים אופטיים עטופי נחושת, עם שכבת מגן מפלסטיק קשה וציפוי עמיד למים. קוטרו הוא פי 1.5 מקוטר צינור גינה רגיל, והוא נקבר במערך של תעלות הקרובות לחוף בכדי להגן עליו מפני רשתות דיג ועוגנים. בלב האוקיינוס הוא מונח פתוח על הקרקעית, כשהעיצוב הפתוח שלו יאפשר לו בעתיד להשתדרג, ככל שהביקוש יגדל.

העברת הנתונים דרך הכבל צפויה להתחיל בראשית השנה הבאה, כאשר הוא יישא עד 160 טרה-ביט של נתונים לשנייה – מהירות הגדולה פי 16 מיליון יותר מזו של מהירויות החיבור הביתי הממוצעות לאינטרנט. כדי לספק מושג ליכולות הכבל, מסבירים מקימיו כי הוא יוכל להעביר בערך 71 מיליון סרטוני וידיאו HD בו-זמנית ולשרת רכזות באפריקה, במזרח התיכון ובאסיה.

"Marea מגיע בזמן קריטי ויספק חיבור קריטי בעבור ארצות הברית, ספרד ומעבר להן", אמר בראד סמית', נשיא מיקרוסופט. הוא הסביר כי בכבלים באוקיינוס האטלנטי כבר עוברים נתונים בהיקף של עשרות אחוזים יותר מאשר בין ארה"ב לאמריקה הלטינית ובנתיבים הטראנס-פסיפיים. לדבריו אין ספק שהביקוש לזרימת נתונים ברחבי האוקיינוס האטלנטי ימשיך לגדול.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דר אוז

    משהו עושה לכם הגעה להבלים שאתם כותבים.

  2. אלון כהן

    פששש.... איזה תרגום איכותי. הרגתם אותי עם "כבלי צוללת" :-) "הוא הסביר כי בכבלי צוללת באוקיינוס האטלנטי כבר עוברים נתונים בהיקף של עשרות אחוזים יותר מאשר בין ארה"ב לאמריקה הלטינית ובנתיבים הטראנס-פסיפיים. לדבריו אין ספק שהביקוש לזרימת נתונים ברחבי האוקיינוס האטלנטי ימשיך לגדול."

אירועים קרובים