"היי-טק יציב חייב לשמור על איזון בין חברות גדולות לאקזיטים"

"החברות הישראליות ממשיכות לחדש בתחומי הטכנולוגיה, תוך שאנחנו רואים כניסה שלהן לתחומים המובילים את המגמות החדשניות ביותר בעולם", אמר אריק מיפנו, מנהל מג'יק ישראל, בפרויקט סיכום השנה של אנשים ומחשבים

אריק מיפנו, מנהל מג'יק ישראל. צילום: יניב פאר

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"אפשר לומר בביטחון מלא שההיי-טק הישראלי לא מאכזב. גם השנה ראינו גיוסים של עובדים בחברות היי-טק בשוק ואקזיטים על ידי חברות בקדמת הטכנולוגיה. בהקשר זה אי אפשר שלא להזכיר ולברך את מובילאיי (Mobileye), שנרכשה על ידי אינטל (Intel).

החברות הישראליות ממשיכות לחדש בתחומי הטכנולוגיה, תוך שאנחנו רואים כניסה שלהן לתחומים המובילים את המגמות החדשניות ביותר בעולם, כמו אינטרנט של הדברים, Big Data, צ'טבוטים, פינטק ובלוקצ'יין, וכמובן סייבר ואבטחת מידע. אנשי ה-IT בארגונים שואפים לקדם את הארגון שלהם ולמצב את עצמם כספקי ערך מוסף עבורו, באמצעות הכנת תשתית ארגונית לעידן האינטרנט של הדברים – הן מבחינה תפעולית, של שילוב של מכשירים ורכיבים אלקטרוניים עם מערכות CRM, משאבי אנוש או ERP, על מנת לחסוך בעלויות תפעול ותחזוקה, והן מבחינת ניצול הדטה שכל המכשירים האלה מייצרים לטובת מודיעין עסקי ותובנות עבור הנהלת הארגון".

מיהו איש השנה שלך בהיי-טק הישראלי?
"גיל שוויד, שהחברה שלו הפכה להיות החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגדול ביותר השנה, אחרי שעקפה את טבע הענקית. שוויד, בניגוד להיי-טקיסטים ישראלים מצליחים אחרים, בחר לפני 20 שנים להנפיק את חברת הסייבר שהקים שלוש שנים קודם בבורסת נאסדא"ק, ולא לצאת איתה לאקזיט. מאז נרשמו הרבה מאוד אקזיטים ישראליים בסכומים גדולים יותר או פחות, אבל צ'ק פוינט (Check Point) נשארה ציבורית, המשיכה לגדול, לגייס עובדים, ולבצע רכישות אסטרטגיות חכמות ומוצלחות. באופן כללי, מגזר היי-טק בריא ויציב חייב לשמור על איזון בין חברות גדולות ויצרניות לאקזיטים".

מה אתה מאחל להיי-טק הישראלי לשנה הבאה?
"כבר שנים אנחנו שומעים דעות של מומחים שהנה, הקטר של המשק עומד לעצור. לשמחתנו זה לא קרה וזה הזמן לאחל שגם בשנה הקרובה, הקטר ימשיך לנסוע במלוא הכח. אני בטוח שגם בתשע"ח נוכל להגיד שההיי-טק הישראלי מוביל את החדשנות, וממשיך לספק פתרונות ומגמות שמצד אחד מקדמים את התעשייה קדימה ומצד שני עונים על צרכיה בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר. אני גאה בתעשייה שלנו בארץ ומקווה שנראה עוד הרבה חברות גדלות שנשארות פה, כי יש לנו הון אנושי מהטובים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים