"תחומי לימודי המכונה והאינטליגנציה המלאכותית מתבססים בישראל"

"ראינו השנה חברות רבות שמעמיקות את השימוש בלימודי מכונה, וזה מתבטא באימוץ גדול ונרחב יותר של פתרונות המבוססים על אינטליגנציה מלאכותית", אמר אבי גולן, מנהל מרכז המו"פ של ZipRecruiter בישראל וסגן נשיא להנדסה בחברה העולמית

אבי גולן, מנהל מרכז המו"פ של ZipRecruiter בישראל וסגן נשיא להנדסה בחברה העולמית. צילום: ליאור כנעני

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"אחת המגמות הבולטות בתעשייה השנה הייתה ההתבססות של תחומים כמו לימודי מכונה ואינטליגנציה מלאכותית, והרחבת השימוש בהם בישראל. ראינו חברות רבות שמעמיקות את השימוש בלימודי מכונה לפיתוח חדשנות, וזה מתבטא באימוץ גדול ונרחב יותר של פתרונות ומוצרים חדשניים המבוססים על אינטליגנציה מלאכותית. ראינו השנה אנשים בתעשייה נכנסים יותר לעומק ורוכשים ידע מקצועי בתחום – ועל כך יעידו הקהילות המקצועיות, שמונות אלפי אנשים ועורכות אירועים מקצועיים רבים שעוסקים בלימודי מכונה, מדעי נתונים ועוד.

באופן יותר ספציפי, השנה האחרונה הייתה משמעותית מאוד עבור קהילת ה-HR Tech בישראל. ראינו גיוסים מרשימים וחברות חדשות שנוסדו, ובעיקר התבססות של קהילה מגובשת בישראל, המהווה מרכז ידע עולמי שמבוסס על מקצוענות ויצירתיות בתחומי לימודי מכונה ו-Big Data".

מיהי חברת השנה בהיי-טק הישראלי?
"אחת החברות שהכי הרשימו אותי השנה הייתה Lemonade, שמחוללת מהפכה בענף השמרני של שוק הביטוח, בעזרת שימוש מבריק בלימודי מכונה והתמקדות בוורטיקלים מוגדרים. המייסדים, שי וינינגר ודניאל שרייבר, הובילו השנה את החברה להישגים מדהימים: השקת שירותי הביטוח שלהם בניו-יורק, שיקגו וקליפורניה, הכנסת מודל של החזרת רווחים לקהילה, תשלום מהיר של תביעות ועוד. ניתן לראות שחברות הביטוח המסורתיות מתחילות להגיב לפעילות החברה ומשיקות פיילוטים משלהן לדיגיטציה מלאה של הגשת תביעות. אין ספק שהיא נמצאת על המסלול להצלחה. מעניין יהיה לעקוב אחריה גם בשנה הבאה".

מה אתה מאחל לענף לשנה הקרובה?
"אני מאחל לו שימשיך להתבגר, שנראה עוד חברות כמו מובילאיי (Mobileye) שלא בהכרח מחפשות את האקזיט המהיר, אלא צומחות ומגיעות לממדים מרשימים ובכך תורמות לבשלות של התעשייה.

מבחינה טכנולוגית, אני מאחל לתעשייה המקומית שתמשיך להיות מקור נאמן לפיתוח טכנולוגיה חדשנית.

כמו כן, אני מקווה שכל חלקי האקו-סיסטם ישכילו השנה למצוא יחד פתרונות למחסור הקיים בתעשייה בעובדים מוכשרים, בייחוד בתחומים שהביקוש להם נמצא בעלייה חדה, כגון אנשי לימודי מכונה ואינטליגנציה מלאכותית, מהנדסי Big Data ומדעני נתונים.

בנימה אישית, אני מאחל לקוראי אנשים ומחשבים ולכל בית ישראל שנה טובה ומתוקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים