ממחשב דרגון 32 לחברה שגייסה עשרות מיליוני דולרים

מהמחשב הראשון בגיל 12 ועד לחברה שהופכת טקסטים בסופים של סרטים או סדרות טלוויזיה לוויזואליים - דרור גינזברג מספר על היזמות שלו

18/09/2017 14:53
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

דרור גינזברג קיבל את המחשב הראשון שלו, מסוג דרגון 32, מאביו בגיל 12. מיד לאחר מכן רשם אותו אביו לקורס תכנות, שבעקבותיו הוא התאהב בתחום. בגיל 16 מכר גינזברג את התוכנה הראשונה שלו. הוא היה די מבושל בכתיבת קוד כשהגיע לשרת בממר"ם.

כמה שנים אחרי שהשתחרר משירותו הצבאי, הקים גינזברג את הסטארט-אפ הראשון שלו ביחד עם חבר. אחרי שנה שבה פיתחו את המוצר וניסו לגייס השקעה למיזם שלהם, הבינו השניים שהם צריכים הרבה יותר כסף ממה שחשבו, בגלל הוצאות שקשורות לרגולציה בתחום.

כמה שנים אחרי שסגר את החברה הקודמת שהקים, פנה אליו חבר בשם יאיר גולדפינגר – ממייסדי מיראביליס, שפיתחה את תוכנת ה-ICQ ונמכרה ל-AOL ב-407 מיליון דולר. גולדפינגר ביקש מגינזברג שיערוך בדיקה לחברה שהקים בשם PicApp. אחרי שלושה ימים בהם הוא בחן את החברה לעומק, הוא הגיש למועצת המנהלים שלה דו"ח עם המסקנות שאליהן הגיע. אחרי שהבינו מגינזברג אילו שינויים צריך להכניס בחברה כדי להבריא אותה, אנשיה הציעו לו להצטרף אליה כשותף וליישם את מסקנותיו. כעבור שנה וחצי נרכשה PicApp על ידי Ybrant Digital בסכום מוערך של 15 מיליון דולר.

יום אחד, כשישבו גינזברג וחבר ותיק שלו לראות טלוויזיה, הם דיברו על זה שבסוף כל סרט או סדרה שמוקרנים מוצג מידע טקסטואלי רב שאף אחד לא קורא אותו. למשל, מידע על התקופה שבה הסרט צולם או התקופה שהוא מדבר עליה, או הקאסט של השחקנים ובאילו סרטים הם השתתפו קודם לכן. משם עלה להם הרעיון להפוך את הטקסטים הללו לוויזואליים, לייצר מהם סרטוני וידיאו. כך הם הקימו את Wochit.

מאז הקמתה לפני 5.5 שנים גייסה Wochit כ-29 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-60 עובדים, עם הכנסות של עשרות מליוני דולרים בשנה. ל-Wochit מעל ל-500 לקוחות, ביניהם ערוץ RTL בגרמניה, וכן USA Today ,CBS ו-Time בארצות הברית.

"יש נטייה ליזמים צעירים לא לעשות Diligence על הרעיון שלהם עד הסוף. בין אם זה ברמה העסקית, ברמה של עם מי הם עובדים או אפילו מי המשקיעים שלהם. אם לוקחים כסף פעם ראשונה ממשקיע – יכול להיות שיושב לך מישהו במועצת המנהלים שעושה לך רק בלגן וצרות, ולא יודעים את זה אבל אלה דברים שצריכים לבדוק. למשל, לא לקחת כסף מכל אחד. קודם כל צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות. התרשמות ראשונית ואישית היא מאוד חשובה. אבל יותר מזה, כשאני לוקח כיום כסף, ממישהו אני פשוט הולך לחברות אחרות שהשקיעו בהן ומדבר עם האנשים. אני שואל אותם שאלות כמו: איך הבחור הזה? אפשר לדבר איתו? הוא בחור רציני? הוא תורם לך משהו? עוזר לך? מפריע לך? היזם צריך לעשות Diligence על המשקיע בדיוק כמו שהמשקיע עושה עליו", אמר גינזברג בראיון לפודקאסט יזמות או למות.

להאזנה לראיון המלא לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים