"הגבינה זזה השנה בארגונים במהירות גבוהה הרבה יותר"

"הדבר חייב ארגונים לבצע תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ששינו כיווני מחשבה של הנהלות, מיקוד, מודלים עסקיים, תהליכי מכירה ואף מבנים ארגוניים", אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט, בפרויקט ראש השנה של אנשים ומחשבים

אילן אלתר, ראש מרכז המצוינות IIoT - Industry 4.0 ומנכ"ל אלתרנט. צילום: ניב קנטור

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה האחרונה הייתה שנה שבה הגבינה בארגונים זזה במהירות גבוהה הרבה יותר וחייבה ארגונים לבצע תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ששינו כיווני מחשבה של הנהלות, מיקוד של ארגונים, מודלים עסקיים, תהליכי מכירה ואף שינו מבנים ארגוניים.

הטרנספורמציה הדיגיטלית התרחשה במגוון מגזרי המשק, וביניהם בארגונים פיננסיים, בחברות עסקיות ואפילו בצבא ובביטחון, שמנהלים כיום את אחד הפרויקטים האדירים בישראל – מעבר צה"ל לנגב, שרבים נוטים בטעות לחשוב שמדובר בפרויקט עיר הבה"דים.

השנה החלה גם התעשייה המסורתית להבין שתחום הייצור בתעשייה משתנה מהר מבעבר. המושגים IIoT (אינטרנט תעשייתי של הדברים) ו-Industry 4.0 – שהינו תפיסה ארגונית חדשה לניהול מפעל באופן חכם ומודרני – החלו לצבור תאוצה. תפיסה ארגונית חדשה זו מבוססת על יכולות התקשורת והממשקים של רכיבים המיוצרים בתעשייה, ומבוססת על יכולות הטמעת הגנה מפני לוחמת סייבר מובנות לכל רכיב שכזה. תפיסת ה-Industry 4.0 היא יוזמה שמקורה בממשלת גרמניה ומטרתה בין היתר לעצור את נדידת המפעלים הכבדים – מגרמניה לאתרים בהם הייצור זול יותר".

מיהם אנשי השנה בהיי-טק הישראלי?
"אנשי השנה מבחינתי הם מייסדי מובילאיי (Mobileye), זיו אבירם ופרופ' אמנון שעשוע, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע מתקדמות לנהג, המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה. הם הצליחו השנה למכור את החברה לאינטל (Intel) תמורת 15.3 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"המשך של התנופה המדהימה והחדירה של טכנולוגיות חדשות, שעוטפת כל אחד מאתנו במהלך כל שעות היממה.

לתעשייה אני מאחל יישום של תהליכי ייצור חדשים בזמן קצר במיוחד, משלב ההחלטה ועד שלב הייצור השוטף, תוך השתלבות בתפיסת ה-Industry 4.0 העולמית.

לרשויות המקומיות – המשך תנופת הטרנספורמציה הדיגיטלית, המובלת על ידי מספר גופים במשק, וכן המשך שילוב הכוחות של גופי ממשלה שונים, הג'וינט ומספר עמותות הפועלות בנושא, בליווי יועצים דיגיטליים מובחרים, למען מימוש החלטת הממשלה 922, שמטרתה פיתוח כלכלי באוכלוסיית המיעוטים בשנים 2020-2016. החלטת ממשלה זו, שהתקבלה פה אחד בדצמבר 2015, היא תוכנית גרנדיוזית, בהיקף של 15 מיליארד שקלים, שנחשבת על ידי רבים כהיסטורית וכבעלת פוטנציאל שינוי משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים