גרטנר: העולם הפיננסי נע אל הענן מהר מהצפוי

לדברי חברת המחקר, שינוי גדול מתרחש באופן שבו ארגונים בוחרים את יישומי הניהול הפיננסי שלהם, וניכרת הגירה ליישומי ענן שמתרחשת בקצב מואץ לעומת הציפיות

סקר אתגרים טכנולוגיים לממשל. גרטנר

סקר חדש שערכה חברת גרטנר (Gartner) לאחרונה בקרב מנהלי כספים בכירים מצא כי עד שנת 2020 ישתמשו 36 אחוזים מהארגונים בענן בכדי לתמוך ביותר ממחצית ממערכות המסחר שלהם.

החל מחודש ינואר עד למרץ 2017 סקרה החברה 439 מנהלים בכירים בכל רחבי העולם (כולל 410 שכבר מיישמים פתרונות ניהול ביצועיים אסטרטגיים ופיננסיים בענן לארגונים). מטרת הסקר הייתה לבחון, מנקודת המבט הטכנולוגית שלהם, את ההשפעה על הצרכים והעדיפויות בהשקעה הטכנולוגית בתחום ה-IT.

על פי ממצאי הסקר, ארגונים מכל הגדלים נעים אל עבר פתרונות ענן – כגון יישומי ליבה פיננסיים בעבור מערכות טרנזקציה. בנוסף ניכר כי מומנטום הענן עולה באופן עקבי,  שנה אחרי שנה, על יישומים עסקיים פיננסיים.

רבים מתכוננים לעבור לענן ב-3 השנים הקרובות

אפליקציות לניתוח עסקי ויישומים לארגונים ממשיכים להוות יוזמות השקעה מובילות בעבור מנהלים פיננסיים בכירים. על פי הסקר, ארגונים קטנים ובינוניים מאמצים ענן מהר יותר מארגונים גדולים יותר, כש-44.6% מהארגונים הקטנים יותר, 37.7% מהארגונים בגודל בינוני ו-40.4% מהארגונים הגדולים מתכננים לעבור לענן במהלך שלוש השנים הקרובות.

"מצאנו שרוב הלקוחות ששואלים על השווקים הפיננסיים העסקיים הללו מעוניינים רק באפשרות הענן", אומר ג'ון ואן דקר, סגן נשיא מחקר בגרטנר. "ארגונים רבים הפועלים כיום על פתרונות מקומיים רוצים לעבור לפתרונות חדשים יותר, שיכניסו שליטה רבה יותר בידיו של משתמש הקצה, ויפחיתו את המאמץ הנדרש בהשוואה לשדרוגים המקומיים".

גרטנר גילתה גם כי ניהול ההון האנושי ושווקי procure-to-pay כבר החלו להעביר את היישומים העסקיים שלהם לענן, בעוד שמשרדי האוצר מתנהלים באופן אטי יותר. עם זאת, דברים משתנים גם בעבור הגופים הממשלתיים. מנהלי הכספים בגופים אלו הם בדרך כלל שמרניים יותר לגבי העברת הנתונים שלהם לענן, ובכל זאת, לאור השינוי הנוכחי בשוק, הגירה יציבה אל הענן אמורה להתרחש גם בגופים אלו ב-5 עד 10 השנים הבאות.

גרטנר מדגישה כי פתרונות ענן נמצאים עדיין בפיתוח, ואין להם יכולת אחידה לענות על הצרכים של כל הארגונים, בכל גודל של חברה ובשווקים המקומיים, לכן הלקוחות יצטרכו לעשות בדיקות נאותות משלהם בעת הערכת פתרונות ענן בשווקים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים