פייסבוק העבירה לשלטונות ארה"ב פרטים על מעורבות רוסיה בבחירות

הפרטים נוגעים לקנייה של מודעות פרסום ברשת החברתית, שנעשתה על ידי הרוסים במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ● כל שנמסר מפייסבוק הוא שהחברה משתפת פעולה עם החקירה

פייסבוק. אילוסטרציה: Pe3check, Bigstock

פייסבוק (Facebook) העבירה לרוברט מולר, התובע המיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, פרטים אודות רכישה של מודעות פרסום אצלה. הפרטים נוגעים לקנייה של מודעות פרסום בפייסבוק, שנעשתה על ידי הרוסים במהלך מערכת הבחירות לנשיאות.

על פי הפרסום, הרשת החברתית העבירה למולר העתק של המודעות, עם פירוט לגבי מי שרכש אותן ומי היה קהל היעד שלהן. הנתונים שנמסרו מעלים שמה שפייסבוק העבירה למולר כולל יותר נתונים ממה שהרשת החברתית העבירה לקונגרס קודם לכן.

בהודעה קצרה שמסרה כתבה פייסבוק שהיא משתפת פעולה עם החוקרים ולא הוסיפה פרטים. על פי מדיניות החברה, היא מספקת מידע שכזה לממשלה לאחר שהיא מקבלת זימון משפטי או צו חיפוש. לפי חלק מהפרסומים, היא אכן קיבלה צו שכזה.

לפני ימים אחדים חשפה הרשת החברתית כי גורם המקורב לממשל הרוסי, או המשמש כשליח שלו, רכש מודעות פוליטיות בעלות של כ-100 אלף דולר, לטובת 470 חשבונות ודפי פייסבוק מזויפים. המודעות פורסמו בין 2015 ל-2017. לאחר שהתגלה שמדובר בחשבונות מזויפים – פייסבוק סגרה אותם. משקיפים ציינו שמדובר בחברת קש שתופעלה על ידי הקרמלין, והיא מהווה עוד עדות למעורבות של רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. 50 אלף דולר נוספים הוצאו לטובת "פרסומות פוליטיות פוטנציאליות" – ואף הן נרכשו, ככל הנראה, על ידי גורמים רוסיים.

מה פורסם במודעות?

המודעות שנרכשו דנו בנושאים שנויים במחלוקת בארצות הברית, דוגמת ענייני גזע, מתן זכויות ללהט"בים ומדיניות הממשל לגבי שימוש בנשק על ידי אזרחים ומידת הפיקוח הנדרשת לנושא, וכן פיקוח על ההגירה.

לפי דיווחים בארצות הברית, החוקר המיוחד מולר מברר את מידת הקשר, או אם יש בכלל קשר, בין הפעילות של הקרמלין למסע הבחירות של דונלד טראמפ. משקיפים ציינו שבשלב זה של החקירה, הזרקור מופנה אל הרשתות החברתיות.

חברת הקש שרכשה את המודעות, כך פורסם, מכנה עצמה "סוכנות מחקר אינטרנטית", ממוקמת בסנט פטרסבורג ופועלת במסווה לקידום התעמולה של הקרמלין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים