"בעשור הקרוב: שיבוש אדיר שבמרכזו רובוטיקה, AI ואוטומציה"

"טכנולוגיות הענן, הוירטואליזציה והמובייל התיכו את המציאות הישנה ויצרו עולם חדש - עולם שהוא יותר דיגיטלי ואוטונומי", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: ניב קנטור

"העולם הטכנולוגי משתנה במהירות. כמעט בלי שנרגיש אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה גדולה, גל טכנולוגי עצום שבמרכזו רובוטיקה, בינה מלאכותית ואוטומציה. העשור האחרון, עם כל התהפוכות הטכנולוגיות שהביא, היה רק הפרומו לסדרה של שינויים – יש הקוראים להם משבשים – שמצפים לנו בעשור הקרוב", כך אמר אלון בן צור, מנכ"ל  בינת תקשורת מחשבים.

בן צור דיבר בערב בכירים שערכה בינת תקשורת מחשבים בהשתתפות למעלה מ-1,000 מלקוחותיה ושותפיה העסקיים לכבוד השנה החדשה, שהתקיים אמש (יום ד') באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב.

"טכנולוגיות הענן, הוירטואליזציה והמובייל התיכו את המציאות הישנה ויצרו עולם חדש – עולם שהוא יותר דיגיטלי ואוטונומי. הצפי של חברות המחקר הוא שתוך עשור כ-50% מהחברות הגדולות הפעילות כיום יוחלפו בחברות חדשות שנולדות מתוך העולם החדש הזה. המציאות הזו מבטאת תרבות עסקית חדשה בה או שאתה משבש (disrupt) בצורה פרואקטיבית את אופן הפעולה שלך, או שארגונים אחרים וחדשים ישבשו לך את הדרך בה אתה פועל ועושה עסקים. החברות שיצליחו במציאות הזו יהיו אלה, שמצד אחד נפגעות מהמודלים החדשים, אך באותו זמן גם משנות את כללי המשחק".

במציאות החדשה הזו, ציין בן צור, "נראה התגברות של איומי סייבר ואבטחת מידע, שמגדילים את הסיכונים לארגונים, מייצרים פגיעה בפרטיותם של האנשים, באופן שנוצר לנו עולם מורכב יותר ברמה הארגונית והאישית. אלא שההשפעה הטכנולוגית היא כל כך אדירה, שאנחנו מתמסרים לה ולא מוותרים עליה. בעידן הזה אנחנו כארגונים ניבחן באופן בו אנו מיישמים ערכים של גמישות, חוויה, אנליטיקה ואבטחה".

"כך לדוגמה, האייפון 8 והאייפון X, שהושקו רק השבוע, מדגימים כיצד הטלפון החכם הפך לידיד הטוב שלנו, לסם ממכר שכולנו צורכים, ובמקביל הוא מייצג המחשה של אותם מושגי גמישות, אנליטיקה וחוויה אדירה".

"אנחנו רואים את התהליך בו הענן הפרטי הולך ומתעצב ותופס מקום בולט יותר בעולם הטכנולוגי הארגוני ומיישר קו עם המודלים של צריכת שירותים הקיימים בענן הציבורי. זה מאפשר לארגונים לאחד מרכזי מידע – תהליך שמתקיים במערכת הצבאית, כמו גם במקומות אחרים. הגבולות בין הטכנולוגיות הולכים ומטשטשים – כבר אין את החלוקה בין תקשורת, סיסטם אבטחת מידע או חלקים אחרים של ה-IT שהכרנו בעבר, אלא עולה הצורך בידע רחב ומולטי דיסיפלינארי מקיף של כלל המערכות מקצה לקצה".

שירותי ענן חדשים

השנה האחרונה, ציין בן צור, " הייתה עבור בינת שנת צמיחה. השקנו שירותים מתקדמים חדשים – בדגש על 10 יישומי ענן חדשים. הקמנו עננים פרטיים מבוססי תוכנה מקצה לקצה בעשרות ארגונים, וכמובן זכינו בשני פרויקטים מאוד משמעותיים: האחד, מכרז השרתים הצה"לי בשיתוף עם סיסקו (Cisco), מכרז שמגדיר את הטכנולוגיה בה בחר צה"ל לעידן של דטה סנטרים חדשים ובניית תשתיות חדשות. השני, הזכייה במכרז הטלפוניה של ממשלת ישראל, שיאפשר להציע לאזרחי ישראל חוויה דיגיטלית מתקדמת".

אנחנו בבינת, סיכם בן צור, "מנסים תמיד להיות מוכנים לשינויים הגדולים האלה ולאתגרים שעומדים בצידם, לבצע את ההשקעות הגדולות הנדרשות כדי להתכונן מראש, להקדים ולו במעט את לקוחותינו, ולאפשר להם להעצים ולמנף את העידן הדיגיטלי – עם יכולות לשיפור חוויית הלקוח, יכולות מתקדמות לעיבוד מידע, רציפות תפעולית, גמישות גדולה יותר ויכולות אבטחה והגנת סייבר".

שם המשחק שירות

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת, אמר כי "זה עידן בו רמת השירות היא זו שנותנת את הטון ומצריכה ראייה מערכתית מקצה לקצה. חלפו הימים בהם ההסתכלות הייתה ברמה של הרכיב הבודד. בעידן הדיגיטלי תקלה משמעותה פגיעה בארגון ובשורה התחתונה שלו, זה מצריך שירות מהיר לטיפול בתקלות, והגעה לרמה של טיפול מונע בתקלות ברמה פרואקטיבית. יש לכך חשיבות עסקית וערך גבוה לכל ארגון, שמעביר יותר ויותר מפעילותו לעולמות הדיגיטל, ותלוי בטכנולוגיה להמשכיות העסקית שלו".

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

"יתירה מכך, עולם השירות במגזר הטכנולוגי דורש כוח אדם מקצועי, וזה רק הולך וחסר. זו מציאות קשה עימה מתמודדים ארגונים במיוחד בישראל. לצורך כך השיקה בינת את שירות אח"מ – אבטחת חוויית משתמש. מדובר בארגז כלים שמקבל ארגון שמטרתו לשפר את השירות והזמינות בארגון באמצעות ניטור חוויית המשתמש מסביב לשעון, יצירת תמונת בריאות של המערכות, וטיפול מונע במידת הצורך".

לסיכום ציין זיסאפל כי "הפעילות שלנו בקהילה היא ארוכת שנים, מדובר בחלק מה-DNA שלנו. בשנה האחרונה השקנו פרויקט '45 פלוס' שמטרתו להחזיר למעגל העבודה ותיקי היי-טק באמצעות הכשרתם לצרכים הטכנולוגיים העדכניים".

"פרויקטים נוספים שאנו מבצעים: האחד, בשיתוף עם משרד הקליטה, הוא בתחום של הכשרה להיי-טק וקליטה לעבודה של עולים חדשים; והשני בשיתוף עם משרד הביטחון, היחידה להכוונת חיילים משוחררים, שבמסגרתו אנו מכשירים חיילים משוחררים בוגרי חילות טכניים לעבודה בהיי-טק. ללא ספק, ההשקעה בחינוך חשובה לנו כארגון, היא תורמת למדינה, וחשוב לא פחות – היא מאפשרת לבוגרי ההכשרות לבצע קפיצת מדרגה בחייהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים