האם אינסטגרם מעוניינת לראות רק פרצופים יפים?

הרשת החברתית לשיתוף תמונות הסירה את תמונה של ילד הסובל מתסמונת גולדנהר - פגם מולד הכולל פגיעה במבנה הפנים, בטענה כי הוא מפר את תנאי השימוש של החברה

כמה טוב צריך להיראות? אילוסטרציה: hayhillphoto/BigStock

תמונה אחת מרגשת שפורסמה באינסטגרם (Instagram) מעוררת הדים בבריטניה בפרט ובעולם בכלל.

הארי בשוויק הוא ילד בן 12 הסובל מתסמונת גולדנהר – פגם מולד הכולל פגיעה במבנה הפנים. במקרה שלו, הוא נולד ללא עין שמאל, ארובת עין, נחיר ואוזן. זה לא מנע מאמו, צ'רלי בשוויק, לפרסם תמונה שלהם יחדיו באינסטגרם בתחילת השבוע.

ואולם, הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות הסירה את התמונה בטענה כי הוא מפר את תנאי השימוש של החברה. מאוחר יותר הסבירו באינסטגרם במייל שנשלח אליה כי ההסרה נעשתה באופן שגוי.

אמו של הילד מלווה את חיי היומיום שלו ושלה, הכוללים כמובן קשיים רבים, בבלוג שפתחה שישה חודשים בטרם פרסמה את התמונה באינסטגרם. לדבריה, זוהי התמונה השנייה שהרשת החברתית מסירה – בשתיהן הוא נראה ללא פרוטזת עין.

"אני מעריכה את זה שהוא נראה שונה וייתכן שאנשים לא ירצו לראות את זה, אבל זו לא החלטה של אינסטגרם", אמרה האם. "עבור אינסטגרם, להחליט שפניו של צ'רלי לא ראויים – זה מגעיל. זה מרגיש כמו אפליה. זה הפרצוף של הבן שלי ואני גאה מאוד להראות אותו".

הציוץ של האם בנושא זכה ליותר מ-100 אלף ריטוויטים, 60 אלף פיברוטים ואלפי תגובות תמיכה וזעם.

בסופו של דבר, המחאה הצליחה והתמונה הוחזרה. "החזרנו את התמונה ונעשה צעדים כדי שהיא לא תוסר שוב", נמסר לאם באימייל מטעם מנהל מדיניות מוצר בחברה.

עם זאת, מבחינת האם הסיפור טרם הסתיים. צ'רלי בשוויק דורשת גם התנצלות – ונראה כי הסיפור ימשיך לעורר הדים ברשת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שבט

    זה לא בסדר שאינסטגרם הסירו את התמונה של היחד, אבל גם לא בסדר שאתם מפרסמים את הכתבה הזו ועדיין לא מפרסמים את התמונה של הילד, פרסמו בבקשה את התמונה אחרת שתם פועלים לא פחות גרוע מאינסגרם במקרה הזה...

אירועים קרובים