יוחזרו אגרות תדרים לגולן טלקום בסכום של כ-46 מיליון שקלים

המהלך נעשה לאחר שהחברה עמדה בתנאים שמשרד התקשורת קבע במסגרת מכרז הדור השלישי, וצברה את נתח השוק הדרוש במגזר הפרטי

גולן טלקום

שיטת המקל והגזר של משרד התקשורת – חילוט כשצריך, ולעומת זאת החזרת האגרות לחברה שעמדה בתנאים שנקבעו לה: לאחר שחילט לפני כחודש ערבויות בסך 28 מיליון שקלים בשל הפרת תנאי הרישיון, משרד התקשורת יחזיר לגולן טלקום אגרות תדרים בסכום של כ-46 מיליון שקלים ששילמה בעת שזכתה במכרז הדור השלישי.

משרד התקשורת ביקש להגביר את התחרות בשוק הסלולר, ומדיניות הגברת התחרות הביאה לשורה של צעדים רגולטוריים שנועדו להוריד חסמי מעבר של מנויים בין מפעילים ולהורדת חסמי כניסה לשוק הסלולר.

אחד המהלכים החשובים בשרשרת הצעדים הללו היה מכרז דור שלישי שבמסגרתו הוקצו תדרים לשני בעלי רישיונות – גולן טלקום ו-HOT mobile. מאחר שהמגזר העסקי נהנה מתעריפים ומתנאים נוחים הרבה יותר מהפרטי, ביקש המשרד להתמקד בהגברת התחרות במגזר הפרטי.

לחברות הזוכות במכרז נקבע מנגנון החזר תשלום אגרות התדרים ששילמו בעלי הרישיון בהתאם לנתח שוק שיצברו במגזר הפרטי, בשתי נקודות בדיקה: בתום שנתיים ובתום חמש שנים מיום קבלת הרישיון. המנגנון שנקבע כלל החזר בשיעור של 14.3% (1/7) מתוך סכום האגרה ששולם כנגד כל 1% נתח שוק שצבר הזוכה במגזר הפרטי (בתמצית, נתח שוק של 7% מאפשר בתום חמש שנים החזר אגרות מלא בהתאם לנוסחה הזאת).

עתיד החברה – לא ברור

ב-31 במרץ 2014 הושבו לגולן טלקום אגרות התדרים בגין תשלומי האגרות בתקופה שמיום קבלת הרישיון ועד ל-31 בדצמבר 2013, לאחר שהציגה נתח שוק אשר הקנה לה החזר אגרות תדרים מלא בנקודת הבדיקה הראשונה. סכום ההחזר במועד זה היה כ-11.5 מיליון שקלים.

ב-1 בינואר 2017 חלה נקודת הבדיקה השנייה, ומהנתונים העדכניים שהעבירה גולן, עלה כי גם בנקודת הבדיקה השנייה נתח השוק שצברה החברה  מקנה לה החזר אגרות מלא. ואולם באותה נקודת זמן עתיד החברה היה לא ברור, אך לבסוף היא נרכשה על ידי אלקטרה צריכה והמשיכה לפעול.

בעקבות כך, החליט משרד התקשורת להשיב לגולן טלקום את אגרות התדרים ששילמה בשנים 2014 עד 2016 בסך של כ-46 מיליון שקלים.

יצוין, כי מנגנון החזר אגרות התדרים חל גם על HOT mobile, ובחודש מרץ 2014 ובפברואר 2017 הוחזרו לה האגרות ששילמה, לאחר שצברה את נתח השוק הנדרש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים