"תשע"ז עמדה בסימן הבינה המלאכותית ולימוד המכונה"

"הדבר ניכר הן בפיתוח טכנולוגיה חדשנית שמקורה בישראל והן בשוק ה-IT המקומי, שבו ראינו השנה הרבה פרויקטי Big Data ו-Marketing Automation", אמר שי אוזון, מנכ"ל One1, במסגרת פרויקט ראש השנה של אנשים ומחשבים

שי אוזון, מנכ"ל One1. צילום: לואיז גרין

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה האחרונה עמדה בהיי-טק הישראלי בסימן התממשות של מהפכת הבינה המלאכותית ולימוד מכונה. הדבר ניכר הן בפיתוח טכנולוגיה חדשנית שמקורה בישראל והן בשוק ה-IT המקומי, שבו ראינו השנה הרבה פרויקטי Big Data ו-Marketing Automation.

בנוסף, השנה היינו עדים לסיפורי הצלחה מעוררי השראה כמו עסקת מובילאיי (Mobileye) ואינטל (Intel), אבל יחד עם זאת ראינו בצער כיצד חברה שקשורה גם להיי-טק כמו טבע, ספינת הדגל של המשק הישראלי, מאבדת כמחצית מערכה.

ארגונים צריכים להפנים שקצב השינוי רק ילך ויגבר, ואנחנו נדרשים להכין את עצמנו לכל תרחיש אפשרי. במידה רבה, הדרך לעשות זאת היא באמצעות השקעה בתשתיות טכנולוגיה וביישומים מתקדמים לניהול וניתוח המידע, לעודד חדשנות ארגונית ולשמור תמיד על 'מתח' ורעב לעסקים חדשים, טכנולוגיות חדשות ומציאת דרכים חדשניות לעשות עסקים עם הלקוחות".

את מי אתה בוחר כאנשי השנה בהיי-טק בישראל?
"אנשי השנה שלי הם פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי, שנרכשה השנה על ידי אינטל. ייתכן שזו בחירה צפויה, אבל אני חושב שהשנה לא הייתה בכלל תחרות לגודל ההישג, שהשניים הללו אחראים לו יותר מכל אדם אחר.

אין תקדים בהיסטוריה של ההיי-טק הישראלי לעסקת רכישה כזו – לא בהיקף הכספי, של יותר מ-15 מיליארד דולר, ובטח לא כשמביאים בחשבון את זהות החברה הרוכשת, אינטל.

דובר כבר רבות על תרומת העסקה הזו למשק הישראלי, ואני מאחל ומקווה שהמיזוג יצליח ושהתחזיות האופטימיות יתממשו על הצד הטוב ביותר".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"לענף מערכות המידע הישראלי אני מאחל שימשיך לצמוח גם השנה ולאמץ טכנולוגיות חדשות, כדי שמדינת ישראל תוסיף להיות מובילה בתחום עם פרויקטים פורצי דרך בתחום המחשוב.

אני מקווה גם שהרגולטור ישכיל לאפשר לארגונים במגזרים מוטי רגולציה להתקדם ולשפר את השירות ללקוחותיהם באמצעות כניסה לענן ולטכנולוגיות שכיום חלה הגבלה על יישומן. בנוסף לשיפור השירות ללקוחות הקצה, ענף ה-IT ירוויח מכך.

את הטכנולוגיה אי אפשר לעצור וראוי שמדינת ישראל תוכל לפרוץ קדימה ולהיות מובילה טכנולוגית כפי שנכון לה להיות – לא רק בפיתוח, אלא גם ביישום טכנולוגיות חדשניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים