ווטסאפ חושפת תכנית להרוויח כסף מעסקים

החברה שנמצאת בבעלות פייסבוק, בונה כלים כמו הוספת פרטים טכניים, צ'אט מול לקוחות וחשבונות מאומתים - שיסייעו לעסקים להתחבר טוב יותר עם בסיס הלקוחות שלהם באמצעות פלטפורמת הצ'אט

אהבה קונים בכסף. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) מתכננת כנראה מהלך שיאפשר לה להתחיל לקטוף רווחים מפלטפורמת המסרים המידיים שלה, ווטסאפ (WhatsApp).

בפוסט האחרון שפרסמה בבלוג הרשמי שלה, שכותרתו "נבנה בעבור אנשים, ועכשיו לעסקים", הודיעה ווטסאפ כי היא שוקדת על כלים שיסייעו לחבר טוב יותר אנשים עם בתי עסק החשובים להם.

הכלים הייעודיים למטרה נמצאים ברשימת המשימות של ווטסאפ כבר מזה זמן רב. החברה הכריזה בעבר על green tick – מעין סימון בעבור חשבונות עסקיים מאומתים. הפיתוח הבא של הנושא מגיע כעת בבניית תכונות שהחשבונות העסקיים המאומתים יקבלו.

הכלים החדשים בעבור החשבונות העסקיים בווטסאפ נמצאים כעת בבדיקה באמצעות היישום החינמי WhatsApp Business App המוצע לחברות. השאיפה של ווטסאפ היא לבנות פתרונות אשר יסייעו לגופים כמו חברות תעופה, אתרי מסחר אלקטרוני ובנקים לספק הודעות שימושיות ללקוחות שלהם – למשל זמני טיסה, אישורי אספקה ועדכונים אחרים.

מיליארד משתמשים שממעטים לתקשר עם בתי עסק

יישום המסרים המידיים המאוד פופולרי מתגאה כיום בבסיס של יותר ממיליארד משתמשים פעילים מדי יום. התכונות והכלים החדשים יכולים לשנות באופן דרסטי את האופן שבו הדברים עובדים כיום.

בתור התחלה, עסקים יהיו בעלי נראות טובה יותר עם חשבון מאומת. נכון להיום משתמשים מתקשרים עם עסקים באמצעות ווטסאפ באופן מוגבל מאוד. פייסבוק מודעת לנושא כמובן, ומעוניינת לפתח את השירות העסקי של היישום במטרה ברורה – לייצר רווחים מעסקים.

זהו המהלך הראשון של פייסבוק שמטרתו לייצר רווחים מיישום הצ'אט שרכשה ב-2014 בתמורה לסכום שהוערך בכ-19 מליארד דולר במניות ובמזומן. עד כה התמקדה ענקית הטכנולוגיה בעיקר בצמיחה.

"שמענו סיפורים של בעלי מכולת המשתמשים בווטסאפ בכדי לשמור על קשר עם מאות לקוחות מטלפון חכם בודד, ומאנשים שאינם בטוחים אם העסק בווטסאפ אותנטי", כתבה החברה בבלוג. "בחודשים הקרובים נבדוק תכונות חדשות שמטרתן לפתור חלק מהאתגרים הללו, ולהקל על אנשים לתקשר עם העסקים שהם רוצים להגיע אליהם בווטסאפ".

לפי מה שתואר בבלוג, התכונות שיוצעו בגרסה העסקית העתידית יכללו חשבונות מאומתים, בכדי להבטיח לאנשים שהם באמת מקושרים לעסק הנכון, וכלים לניהול שיחות צ'אט. בנוסף יוכלו חברות ליצור פרופילים המספקים תיאורים, כתובות, שעות פעילות ועוד.

"זוהי רק ההתחלה של מה שאנחנו רוצים להציע לעסקים ולמשתמשים שלנו, ואנחנו נרגשים לקראת מה שיבוא", כתבה החברה בפוסט.

לפי הפרסום בבלוג, נכון לעכשיו החברה מחכה למשוב מהבדיקה של הכלים וצפויה להשיק את תכונות החשבון העסקי מיד לאחר מכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים