"הטכנולוגיות המשבשות מעצבות מחדש את עולם האופנה"

"שלושה גורמים מניעים את השינוי לדיגיטל בעולם האופנה: הלקוח, הטכנולוגיות והמודל העסקי", כך אמר אייל פז, מנג'ר ב-Deloitte Digital ישראל

אייל פז, מנג'ר ב-Deloitte Digital ישראל. צילום: ניב קנטור

"הטכנולוגיות המשבשות מעצבות מחדש את עולם האופנה. אנחנו עוזרים לחברות ולסטארט-אפים לעשות את השינוי לדיגיטל באופן מושכל. שלושה גורמים מניעים את השינוי: הלקוח, הטכנולוגיות והמודל העסקי", כך אמר אייל פז, מנג'ר ב-Deloitte Digital ישראל.

פז דיבר בכנס Fashtech Stage. הכנס, בייזום ובהפקת אנשים ומחשבים, הוא הראשון מסוגו בישראל המשלב בין טכנולוגיה ואופנה, והוא נערך אתמול (ג') במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב, בהשתתפות כ-800 איש. את הכנס הנחתה שי-לי שינדלר, מעצבת אופנה ומנחת טלוויזיה.

לדברי פז, "הגורם הראשון שמניע את השינוי הוא הלקוח. כיום, הלקוח מפגין פחות נאמנות למותג ולארגון. הוא משנה את העדפותיו כל הזמן, לפי מה שהוא מקבל ולפי ההיצע המוצע לו. הדבר קורה בכל מגזר תעשייה והדגש על הפעילות מול הלקוח צריך להיות שיפור החוויה שלו".

הגורם השני, ציין, "הוא הטכנולוגיה. אמנם היא משבשת, אולם מנגד, היא בעלת יכולת ל-'שיבוש מאפשר'. הגורם השלישי הוא המודלים העסקיים החדשים".

"השיבוש נוגע בכל התעשיות"

"אנחנו רואים שהשיבוש הגיע ונוגע בכל התעשיות: בעולמות התיירות, התחבורה, השירותים הפיננסיים, האופנה, המזון והמשקאות. ככל שהיבט השירותיות גדל – כך הטכנולוגיה יותר משבשת", אמר פז.

הוא ציין כי "אנחנו, ב-Deloitte Digital, חוקרים את השיבוש על בסיס מתודולוגיות. ניתחנו כ-100 סטארט-אפים ובחנו מה הליבה העסקית שלהם, לרבות כאלה הפועלים בעולם האופנה. גילינו ארבעה מדדים רלוונטיים: שיתופיות מול בעלות, משהו כשירות (As a Service), שוק ותוכן שנוצר על ידי ההמונים. כמו בכל תעשייה, גם בעולם האופנה ענקיות האינטרנט רוצות לשלוט ולהגיע לכמה שיותר לקוחות, או לצבור עוד מידע על יותר לקוחות".

פז סיים את הרצאתו בכך שייעץ לחברות האופנה לשאול את עצמן כמה שאלות: "איך וכמה הארגון שלי בשל דיגיטלית? מה היכולת שלי להניע אסטרטגיה דיגיטלית? האם יש לי את הכישורים הנדרשים לכך? מאיפה יבוא השיבוש? מי תהיה החברה העלולה להחליף אותי בעתיד? האם אני אהיה זה שאשבש את הארגון שלי ואגרום לקניבליזציה עצמית – או שהשיבוש יגיע מחוץ לארגון שלי ויביא להשמדה מוחלטת, דוגמת האופן בו נטפליקס (Netflix) הרסה את בלוקבסטר (Blockbuster)? ואילו טכנולוגיות בשלות הנמצאות סביבי ניתן לנצל ולמנף על מנת לממש את האסטרטגיה של הארגון שלי?".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים