סופית: דרה קוסרשאהי הוא מנכ"ל אובר

קוסרשאהי הודיע לעובדי אקספדיה, מקום עבודתו הנוכחי, שהוא מקבל את התפקיד "בהתרגשות ובפחד"

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

דרה קוסרשאהי, עד כה מנכ"ל אקספדיה (Expedia), החליט לקבל על עצמו את ההצעה של אובר (Uber) ולהתמנות למנכ"ל החברה. לדבריו, הוא "נרגש" לקבל את התפקיד, אך גם מפחד.

קוסרשאהי מפחד לא בכדי: אובר עוברת בחודשים האחרונים משבר, עם פרשיות והאשמות על הטרדות מיניות בחברה, ועם התפטרותו בחודש יוני של המנכ"ל הקודם, טראוויס קלאניק – שגם ייסד אותה. כמו כן, הסתבכה אובר באחרונה בפרשיות משפטיות.

בהודעה ששלח לעובדיו באקספדיה ציין המנכ"ל הפורש כי הוא כותב אותה "ברגשות מעורבים". "מועצת המנהלים של אובר הציעה לי, ואני מקבל את ההצעה, להיות מנכ"ל החברה", כתב. "זו הייתה אחת ההחלטות הקשות ביותר בחיי".

"אני חייב להגיד לכם שאני מפחד", הוסיף. "אני באקספדיה כבר תקופה כל כך ארוכה (12 שנים – י"ה), עד כדי כך ששכחתי איך נראים החיים מחוץ למקום הזה. אבל הזמנים שבהם למדתי הכי הרבה קרו כשלקחתי על עצמי אתגרים חדשים או תפקידים שהוצעו לי. במקרים כאלה, אתה יוצא מאזור הנוחות שלך ומגלה שרירים שלא ידעת שיש לך".

לדברי קוסרשאהי, "אני תמיד אומר לאנשים לחפש תפקידים במקומות שהם, כאינדיבידואלים, יכולים לעשות בהם שינוי, בחברות שעושות שינוי. אני יודע שאני יכול להסתכל לאחור על עבודתי באקספדיה ולומר שהשלמתי את המשימה, ולהסתכל קדימה, לאובר, ולדעת שאעשה שינוי, ואני מקווה שלטובה".

קלאניק כתב כי "עם תשוקה עמוקה לבניית צוות, קוסרשאהי הוביל את אקספדיה להיות אחת מפלטפורמות התיירות והטכנולוגיה המצליחות ביותר. ההצבעה על המנכ"ל הבא של אובר הייתה רגע גדול עבורי ואני לא יכול להיות שמח יותר מאשר להעביר את ההגה לאדם כה מרשים". בהודעה ששלח לעובדי אובר טען קלאניק שקוסרשאהי הוא "האדם הטוב ביותר להוביל את החברה אל העתיד".

מי עוד היו בבנק השמות לתפקיד?

קוסרשאהי לא היה שם בולט שצוין במהלך תקופת החיפושים של ענקית שיתופי הנסיעות אחרי מנכ"ל. השמות הבולטים יותר היו של מנהלים בכירים אחרים כמו מג וויטמן, מנכ"לית HPE, ואקס מנכ"ל ג'נרל אלקטריק (GE), ג'פרי אימלט. הבחירה הפתיעה מעט את זירת ההיי-טק – אבל לא הפתיעה מדי.

יצוין כי קוסרשאהי, שמוצאו איראני, הוא בן 48. הוא למד הנדסה באוניברסיטת בראון והחל ללמוד פיננסים רק לאחר שעבר לניו-יורק. לפני שהצטרף לאקספדיה שימש מיודענו כאנליסט בבנק ההשקעות Allen&Co בין השנים 1998 ל-2005. על אף שהוא קשור באופן הדוק לאיל המדיה בארי דילר, ששכר אותו לשורות אקספדיה כמומחה למיזוגים, קוסרשאהי מביא אתו פרופיל נמוך יחסית ציבורית, אבל לא כזה שמדגים אישיות נרפית, חלילה. כך, למשל, הוא יצא נגד הצו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האוסר על הגירה למדינה משבע מדינות מוסלמיות.

על משפחתו ואשתו הוא סיפר את פרטי הטריוויה המשעשעים הבאים: "אשתי ואני התחתנו ב-21/12/12 בלאס וגאס והיא לבשה חולצת טריקו. זה אומר לכם עם איזו מין אישה אני מספיק בר מזל לחיות. יש לנו ארבעה ילדים".

לקוסרשאהי יש עוד סיבה לשים את ערכי המשפחה ואת איכות חיי ילדיו לפני הנאות וגחמות שווא: כשהיה ילד, חווה מספר שנים לא נעימות במיוחד, שבהן נאלצה אמו לגדל לבד אותו ואת אחיו. הוא סיפר על כך כשתיאר ש-"אבא שלי היה צריך לחזור לאיראן כדי לטפל באביו כשהייתי בן 13 ונעצר למשך שש שנים לפני שחזר. אימא שלי גידלה שלושה ילדים בלי אבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים