עליית מדרגה באיומי הסייבר: האקרים סינים מציעים שירותים בגלוי ומחוץ לדארקנט

האקרים סינים החלו להציע לגולשים לשכור את שרותי התקפות הסייבר שלהם בגלוי ● אם בעבר יצירת קשר עם קבוצות האקרים הייתה נעשית בתיווך אנשי קשר או תחת מעטה החשאיות ברשת האפלה, כיום הזמנת התקיפות הופכת לנגישה יותר

האקרים. אילוסטרציה: alexgeiger/BigStock

חברת הסייבר הישראלית סייבריזן (Cybereason) איתרה אתרי שיווק של האקרים סינים המציעים את שירותיהם דרך "ביידו" (Baidu), שהוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין והאתר הרביעי בגודלו בעולם. האתר מאפשר לפנות דרכו להאקרים ולהזמין את השירות, כאילו מדובר בהזמנת שירות לגיטימי של משלוחים או כרטיסים להופעות. חברת הסייבר מסבירה כי המהלך הזה מפתיע במיוחד, מכיוון שבמתכונת המקובלת מנועי חיפוש גדולים משמשים כגופי שיטור ברשת, וחוסמים את הגישה בין גולשים לפושעי סייבר.

לדברי סנז ישר, ראש מחלקת המודיעין בחברת סייבריזן, בניגוד למדינות הנלחמות בפשעי סייבר ומשתפות פעולה מרצון על מנת להפוך את העולם לבטוח יותר, סין אינה משתפת פעולה עם הקהילה הבינלאומית ואינה מסגירה את החשודים. משמעות שתיקת הממשל בנוגע לפעילות הסייבר שלהן מעניקה לחברות הרשאה לפעול נגד גורמים זרים, כל עוד פעילותן אינה מייצרת בעיות לממשלה. "הפעילות הגלויה שאיתרנו היא של קבוצות האקרים מוכרות עם מוניטין ליכולת התקפה רבת עוצמה, שאף ביצעו בעבר התקפות בשם הממשל הסיני", אמר ישר.

אם אתם מסתקרנים – חשוב להדגיש כי לא מומלץ לנסות לגלוש לאתרי האקרים דרך המחשב הביתי או מהעבודה. גם חוקרי סייבר נכנסים לאתרי האקרים רק דרך "מחשב מלוכלך", המשמש אותם להידבקות בנוזקות. בנוסף, יש לגלות אחריות ולא להפנות לאתר האקינג או לשתף את כתובתו בכדי לא לסייע בהפצתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים