הרבעון של פרטנר: ירידה בהכנסות, קפיצה ברווח הנקי

ההכנסות קטנו ב-10% ל-805 מיליון שקלים, אך קיטון ניכר יותר בהוצאות הכלליות הקפיץ את הרווח ב- 131% ל-34 מיליון

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר סיימה את הרבעון השני של השנה ואת המחצית הראשונה שלה עם ירידה בהכנסות אך לצד זה קפיצה ברווח הנקי, בשל קיטון ניכר יותר בהוצאות. מספר מנויי הסלולר ירד ברבעון ב-1% ל-2.66 מיליון.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות הכלליות של פרטנר קטנו ב-19.17% ל-1.42 מיליארד שקלים וההכנסות ירדו ב-14.19% ל-1.61 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי זינק ב-57.85% ל-191 מיליון שקלים וזה הנקי קפץ ב-112.5% ועמד על 85 מיליון.

המגמות ברבעון המדווח היו דומות: ההוצאות הכלליות פחתו במהלכו ב-15.42% ל-702 מיליון שקלים וההכנסות ירדו בשיעור נמוך יותר – 10.26% – ל-805 מיליון. הרווח הנקי הרבעוני זינק ב-130.77% ל-34 מיליון שקלים והרווח למנייה – ב-123.53% ל-21 אגורות.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות פחתו ב-14.6% ל-637 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל קלות, ב-0.6%, ל-168 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 20.87%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות פחתו ב-35% ל-65 מיליון שקלים והרווח צמח ב-53.73% ועמד על 103 מיליון. הוצאות המימון נטו זינקו ב-92.86% ל-54 מיליון שקלים וחבות המס עלתה בשני מיליון שקלים ל-15 מיליון – עלייה של 15.38%.

"רבעון חיובי – בגלל מהלכים ארוכי טווח"

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, אמר כי מדובר בתוצאות חיוביות, שלדבריו "יחד עם ההשקה המוצלחת של פרטנר TV וההתקדמות בפריסת הסיבים, הן תוצאה של מהלכים ארוכי טווח שהתחלנו בהם לפני יותר משנתיים".

הוא ציין כי "את המחצית השנייה של 2017 אנחנו פותחים עם התחלת השיווק של Partner TV ושירותי הטריפל, הכוללים, בנוסף לטלוויזיה, אינטרנט ביתי וטלפון ביתי. יותר מ-20 אלף לקוחות ביקשו להצטרף לפרטנר TV – נתון המבטא את הרצון העז שיש בשוק בישראל לעבור לשירות טלוויזיה מתקדם יותר במחיר אטרקטיבי יותר. בשבועיים האחרונים כבר התחלנו בהתקנות בבתי לקוחות".

"בשבוע שעבר הכרזנו על הרחבת פריסת רשת הסיבים האופטיים של פרטנר, המאפשרת ללקוחות פרטיים, כבר כיום, גלישה במהירות של עד 1 ג'יגה-ביט לשנייה, והגענו כבר לעשרות אלפי משקי בית", הוסיף בנבנישתי. "בחודשים הקרובים אנחנו מתכננים להרחיב משמעותית את הפריסה בתוך הערים ונגיע לעוד עשרות אלפי בתים. זאת, בנוסף ליותר ויותר לקוחות עסקיים הנהנים מיתרונות רשת הסיבים של פרטנר, הפרוסה במרכזי עסקים בערים שונות בישראל ומחוברת למרכזים כלכליים ברחבי העולם".

"אנחנו ממשיכים בפריסת רשת דור 4.5 ברחבי הארץ, במקביל להמשך הטמעת טכנולוגיית MINO 4×4 ברשת הסלולרית, שתאפשר לנו להציע גלישה במהירות של עד 400 מגה-ביט לשנייה. בנוסף, אנחנו ממשיכים לפתח יכולות נוספות לרשת ה-IoT Pro של פרטנר, לטובת שימושים פרטיים, ובהתאם לצרכים של לקוחות עסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים