IDC: קפיצה גדולה במכירות המחשבים הניידים בישראל

מדובר בירידה קלה של 0.9% לעומת הרבעון הפיסקלי הרביעי של בשנה שעברה, אבל בקפיצה גדולה של 32.2% במונחים של שנה לשנה

התאוששות יחסית יפה בשוק. צילום: wittayayut/BigStock

מכירות המחשבים הניידים בישראל ברבעון הפיסקלי הראשון של השנה – הרבעון המסתיים בסוף חודש יוני – הסתכמו ב-115 אלף מחשבים.

מדובר בירידה קלה של 0.9% לעומת הרבעון הפיסקלי הרביעי של בשנה שעברה, אבל בקפיצה גדולה של 32.2% במונחים של שנה לשנה. ברבעון הראשון של 2016/17 נמכרו 87 אלף ניידים בלבד. כך עולה מהנתונים הסופיים של חברת מחקר השווקים של IDC שהגיעו לידי אנשים ומחשבים.

למעשה מדובר ברבעון הראשון הטוב ביותר מזה שלוש שנים, גם ברבעון הראשון של 2015/16 הסתכמו המכירות ב-88 אלף מחשבים בלבד, כך שנראה שיש כאן מגמת התאוששות יחסית יפה בשוק.

המנצחת הגדולה של הרבעון היא אסוס (Asus) שתופסת את המקום השני במכירות ברבעון, זו הפעם הראשונה שלה בשנים האחרונות, ולא רק זאת – נתח השוק שלה זינק ללא פחות מ-26.7% וזאת לעומת 20.1% ברבעון המקביל אשתקד, ומול 17.2% ברבעון האחרון של השנה הקודמת. היא הדיחה את HP מהמקום המסורתי שלה כמספר שתיים בשנים האחרונות, וזאת לאחר שהיא איבדה כ-1.9% מנתח השוק שלה במונחי שנה לשנה, ו-4.4% לעומת הרבעון הקודם.

את המקום הראשון, בהיבט של נתח השוק בכמות יחידות המחשבים הניידות הנמכרות ממשיכה לתפוס לנובו (Lenovo) עם 30.2%. היא רשמה עליה 2.8% לעומת הרבעון האחרון של 2016/17, אבל איבדה 4.7% לעומת הרבעון הראשון של אותה שנה.

דל איבדה לא פחות מ-5.4% לעומת הרבעון הקודם, מה שגרם לה לנחות למקום הרביעי עם 14.3%, שזה פחות או יותר נתח השוק שהיה לה ברבעון המקביל של 2016/17.

טושיבה (Toshiba) סוגרת את החמישייה הראשונה עם 2% בלבד, וזה עדיין שיפור ברור לעומת המכירות שלה לאורך כל השנה שעברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים