חוקרים מצאו כי ניתן לזהם רצפי DNA ברושעות – וכך להדביק מחשבים

החוקרים הצליחו להוכיח שניתן לשלב בתוך נתוני הרצפים קוד שיגרום למחשב המפענח להריץ קוד זדוני בתורו, ובכך בעצם אפשר אף לחדור לרשתות שלמות

עוד מחקר שמראה שהארגונים לא מוכנים מספיק למתקפות סייב. אילוסטרציה: jiris/BigStock

הניסיון שהוביל חוקרים לבדיקת האפשרות לאחסון מידע על ידי שימוש ברצפי DNA צריך לעבור מחשבה מחדש.

חוקרים אחרים החליטו לבדוק את היבט האבטחה של יישום מעין זה, ומה שהם גילו לא ממש יחבב אותם על החוקרים הראשונים: ניתן לזהם רצפי DNA ברושעות ובאמצעות זו להדביק מחשבים שמנתחים את הרצפים הללו על ידי שימוש בפגיעויות כאלו או אחרות שיכולות להיות במוצרים התוכנה השונים שעושים זאת.

החוקרים לא חיפשו פגיעות מסוימת, אלא יצרו אותה בעצמם בגרסה מיוחדת של תוכנה המשמשת לזיהוי הנתונים שכוללים רצפי DNA, וזאת כמובן בייצוג של הרצפים באמצעות קודי ASCII. החוקרים הצליחו להוכיח שניתן לשלב בתוך נתוני הרצפים קוד שיגרום למחשב המפענח להריץ קוד זדוני בתורו, ובכך בעצם אפשר אף לחדור לרשתות שלמות.

השאלה היחידה שנשאלה היא האם התיאוריה הזו יכולה להפוך למציאות? כדי להוכיח את האפשרות לחדור באמצעות רושעה מושתלת, החוקרים כאמור יצרו פגיעות שהייתה ידועה להם, וכן הורידו חלק מההגנות, וזאת מעבר למורכבות הנדרשת, ככל הנראה, בכדי להסתיר קוד זדוני בתוך רצף DNA.

אבל מצד שני החוקרים גם בדקו כלי ניתוח DNA רבים וגילו בכולם כמעט פגיעויות, בערך שני מופעים בכל 1,000 שורות קוד, כך שהאפשרות קיימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים