האם מחשבי ועדת הבחירות בקניה נפרצו?

מאגר נתוני הבחירות שנערכו במדינה נפרץ על ידי האקרים והתוצאות שונו, כך טוען ראילה אודינגה, מנהיג האופוזיציה, שכיהן כראש ממשלת קניה בעבר ● ועדת הבחירות טוענת: להד"ם

האם הבחירות זויפו - באמצעות פריצה למחשב של ועדת הבחירות המרכזית? קניה

המועמד לנשיאות קניה, ראילה אודינגה בן ה-72, שהובס בבחירות שנערכות במדינה השבוע (ג'), טוען שתוצאות הבחירות זויפו. לדבריו, האקרים פרצו למערכות הנתונים של ועדת הבחירות, תוך שהם עושים שימוש בזהותו של כריסטופר מסאנדו, בכיר בוועדה שנרצח ב-31 ביולי, ושהיה אחראי לניהול מערכות המידע של ועדת הבחירות.

אודינגה טוען כי הפריצה התרחשה בחסות מפלגתו של הנשיא המכהן, אוהורו קניאטה, המכונה "מפלגת היובל" ושזכתה בבחירות. לדבריו, "מפלגת היובל הונתה את אזרחי קניה בקנה מידה גדול יותר מכל ניסיון זיוף בבחירות שנעשה בהיסטוריה של ארצנו. הפעם תפסנו אותם".

לקניה היסטוריה של זיופי בחירות, ולפני כעשור אף פרצו בעקבות טענות לזיופים מהומות דמים שהביאו למותם של 1,100 אזרחים. אלא שהשימוש החדשני במנגנון שכלל זיהוי ביומטרי ובהצבעה אלקטרונית היוו בסיס לתקווה שהפעם יעברו הבחירות בשלום ושתוצאותיהן יהיו מוסכמות על כל הציבור. אך לא כך: הבחירות אמנם התנהלו בשקט יחסי והסתיימו בשלום, אולם לאחריהן החלה המהומה.

בנוסף לדבריו בטלוויזיה בחר המועמד המובס, אודינגה, בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו בכדי לפרסם אומדן שהציגה מפלגתו לתוצאות הבחירות שהיו אמורות להתקבל אלמלא זויפו. לפי הציוץ, אודינגה הוא שזכה בבחירות וקיבל 8.1 מיליון קולות בעוד שקניאטה זכה רק ל-7.2 מיליון הצבעות. אודינגה הפיק יומנים שלדבריו מציגים עדויות כיצד ומתי נפרץ מסד הנתונים.

דבריו של אודינגה הביאו לפריצה של מהומות רבות במדינה, שכבר גבו מחיר דמים. נשיא קרן נאס"א (NASA – לא סוכנות החלל האמריקנית), קלונזו מוסיוקה, דחק בקנייתים להישאר רגועים. הסוכן הראשי של נאס"א, ג'יימס אורנגו, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה שעות לאחר הצהרתו של אודינגה, כי נאס"א קיבלה רק טופס רלוונטי אחד, שהוא אימות של תוצאות ההצבעה. בכיר בוועדת הבחירות המרכזית דחה את טענותיו של אודינגה לזיופים, אך הוועדה פתחה בחקירה ומאוחר יותר הודיעה כי לא נמצאו ראיות לפריצה למחשביה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים