עובד פייסבוק שחי במוסך לצוקרברג: "טפל קודם באתגרים על סף דלתך"

מנכ"ל ענקית הרשתות החברתיות נוסע ברחבי ארצות הברית בכדי "ללמוד על תקוותיהם של אנשים", בזמן שעובדי הקפטריה של החברה נאבקים לגמור את החודש ● כעת הם מתאחדים לאיגוד עובדים

ממה נחיה? אילוסטרציה: nito/BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה אמש (ד') על תוצאות מצוינות, עם עליות גדולות ברווח ובהכנסות, אלא שנראה שיש מי שזה בא על חשבונו.

בכתבה שפרסם הגארדיאן (Guardian) הבריטי נחשף השבוע סיפורם של ניקול ו-ויקטור, זוג נשוי המועסק בחוזה קבלן בקפיטריה של פייסבוק. בני הזוג תיארו את הקושי ההישרדותי היומיומי שלהם, שהעיד ללא כל ספק על כך שאינם זוכים ליחס או לשכר הוגנים.

הדברים מגיעים על רקע מסעותיו של מארק צוקרברג ברחבי ארצות הברית, שמטרתם המוצהרת היא הגשמת "האתגר האישי" שלו "ללמוד על התקוות והאתגרים של אנשים".

לא קל – במיוחד כשיורד גשם

המנכ"ל, שהונו האישי מוערך כיום בכ-68.5 מילארדי דולרים, מקיים כמובן מסעות מתוקשרים היטב, שיש מי שחושד שמהווים למעשה את תחילת הקמפיין הלא-מוצהר במירוץ שלו לנשיאות ארצות הברית. הוא כבר תועד נוהג בטרקטור, פוגש אנשים המכורים להרואין, חבוש קסדת פועלים ואיך לא – מתבטא כנגד אי-השוויון הכלכלי המדהים ששורר במדינה.

הדאגה של צוקרברג לאזרחי ארצות הברית והעולם נוגעת ללב, אבל נצבעת בגוונים פחות לבנים ואמפתיים לנוכח מה שפורסם בגארדיאן, אשר סיפק במה שאפשרה לזוג העובדים להעלות תהיה חשובה בנוגע למנכ"ל החברה שאותה הם משרתים – "האם הוא יבוא לכאן?" – כשהכוונה היא לקפיטריה של פייסבוק שבה עובדים השניים, המרוחקת בלוק אחד בלבד ממטה החברה שבמנלו פארק, או לביתם הסופר-צנוע שנמצא בפאולו אלטו, קילומטרים אחדים ממשרדי החברה.

אם צוקרברג יגיע לבקר את בני הזוג הוא יגלה כי גם עובדיו חווים את הפער הכלכלי ובמלוא עוצמתו – הם מתגוררים במוסך דו-קומתי עם שלושת ילדיהם הקטנים.

"הוא לא צריך להסתובב בעולם", אמרה ניקול בכתבה והוסיפה, "הוא צריך ללמוד מה קורה בעיר הזאת". לנוכח תנאי המגורים הרחוקים מלהיות אידאליים של בני הזוג, אומר ויקטור כי "זה לא קל. במיוחד כשיורד גשם". ואילו ניקול הוסיפה ואמרה כי "הבת שלנו ממשיכה לשאול אותנו מתי היא הולכת לקבל חדר משלה, ואנחנו לא יודעים מה להגיד לה" – תיאור שאמור להביך במיוחד את המייסד המיליארדר.

מתאגדים בתקווה לזכות ליחס אחר

בני הזוג הם חלק מכ-500 עובדי הקפטריה של פייסבוק שבחרו להתאחד לאיגוד עובדים המכונה Unite Here Local 19 – קבוצה של עובדי תעשיית הטכנולוגיה שהתאחדו בתקווה להשיג רמת חיים טובה יותר. פייסבוק וקבלן שירותי המזון, Flagship Facility Services לא התנגדו לכינון האיגוד.

בכתבה נחשפו גם משכורותיהם של עובדי הקפטריה של פייסבוק – ניקול מרוויחה 19.85 דולרים לשעה בתור מנהלת משמרת, בעוד שוויקטור גוזר קופון של 17.85 דולרים על משרתו. מצד אחד מדובר בשכר שהוא הרבה מעל 15 הדולרים לשעה, שעליהם התחייבה פייסבוק כשכר לעובדי הקבלן שלה בשנת 2015.

מאידך, בסביבה שבה מהנדסי תוכנה מרוויחים פי ארבע יותר – יש לענקית הטכנולוגיה סיבה לחוש בושה לנוכח משפחת עובדי קבלן שנאבקת ו-"מנסה לגמור את החודש".

דוברת החברה הגיבה לדברים ואמרה ש-"אנו מחויבים לספק סביבת עבודה בטוחה והוגנת לכל מי שעוזר לפייסבוק לאחד את העולם, כולל לקבלנים", ואילו דובר אחר אמר כי החברה "מצפה ליחסים חיוביים ופרודוקטיביים עם האיגוד". החברה סירבה להגיב על המדיניות שלה לגבי שאר עובדי השירותים בקמפוס של פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים