תוכנת האנטי-וירוס החינמית Kaspersky Free שוחררה ברחבי העולם

לטענת החברה - שבאחרונה סופגת פגיעה בשמה הטוב עקב חשדות לשיתופי פעולה עם הממשל הרוסי כנגד מדינות המערב - הגרסה כוללת את כל הצרכים הנחוצים לאיתור וירוסים ולסילוקם

יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד החברה. צילום ארכיון: אלון אקונינה

לאחר שנה וחצי של בדיקות במספר אזורים נבחרים, תוכנת האנטי-וירוס החינמית של מעבדת קספרסקי (Kaspersky Lab) זמינה כעת ברחבי העולם.

למרות שהיא חסרה תכונות רבות של המוצר בתשלום של קספרסקי, לטענת החברה היא בכל זאת כוללת את כל "הצרכים הנחוצים", כגון סריקה קבצים, תעבורת האינטרנט והדואר האלקטרוני, חומות אש לסינון פעילות הרשת, הסגר תוכנות זדוניות, איתור זודנות וניטור פעילות ביישומים המותקנים.

אוספת נתונים ממשתמשים חינמיים

רוב תוכנות האנטי-וירוס החינמיות מלאות בפרסומות או שהן למעשה רק לתקופת ניסיון והרישיון לשימוש בהן פג לאחר חודש של שימוש. Kaspersky Free שונה.

באפשרות לזכות בשירות אבטחת המחשב בחינם יש מלכוד מסוים – במקום לממן את השימוש החינמי באמצעות מודעות, קספרסקי משתמשת בנתונים שהיא אוספת ממשתמשיה בכדי לשפר את למידת המכונה בכל המוצרים והפלטפורמות שלה.

שימו לב שעל אף שההשקה הגלובלית הרשמית החלה ב-25 ביולי, בישראל עדיין לא תוכלו באמת להוריד את תוכנת האנטי וירוס בחינם.

מייסד החברה, יוג'ין קספרסקי, הסביר בפוסט שפרסם בבלוג החברה ביום ג' כי התוכנה תתגלגל החוצה ב-"גלים", כאשר ארצות הברית וקנדה ייכללו בגל הראשון. אמריקה הלטינית, אפריקה, טורקיה וברזיל יקחו חלק בגל הבא שיתרחש בספטמבר, ואילו יפן ורוב אירופה יקבלו את הגל שלהן רק באוקטובר. אחרונות לקבל את התוכנה יהיו וייטנאם ותאילנד שאליהן היא תגיע רק בנובמבר.

קורבן למאבק האחרון בין ארצות הברית לרוסיה?

קספרסקי, החברה שבסיסה במוסקבה ושפיתחה את התוכנה, הואשמה באחרונה בעבודה בשיתוף פעולה עם ממשלת רוסיה.

כפי שמציין רויטרס (Reuters), קספרסקי הכחישה שוב ושוב את הטענות הללו, וציינה כי אין ראיות מוצקות המצביעות על קשרים כלשהם בין החברה לבין שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, ה-FSB (ר"ת Russia’s Federal Security Service).

עם זאת יצוין כי החברה הוסרה מרשימת הספקים המאושרים למשרדי ממשלה בארצות הברית. לפני כשבועיים אמרה החברה כי הפכה, בעל כורחה, ל-"חייל" במשחק הגיאופוליטי שרוסיה וארצות הברית מנהלות ביניהן וטענה שנפלה קורבן למאבק האחרון בין שתי המדינות, בכך שממשלת ארצות הברית פועלת להגבלת פעילותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים