הציונות שהביאה את אדם פישר אל הפסגה

לאחר שהיגר עם משפחתו לארצות הברית בעקבות גילויי אנטישמיות, וכשנחשף בתקשורת לתמונות ממלחמת המפרץ שעוררו בליבו תחושת ציונות - הבין אדם פישר שייתכן ומקומו נמצא בישראל ● עם עבודה טובה ומישהי להקים איתה משפחה - הבין שהעתיד נמצא כאן

24/07/2017 14:13
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

אדם פישר נולד בדרום אפריקה ובגיל שלוש וחצי היגרה משפחתו לארצות הברית בעקבות גילויי אנטישמיות שם. הוא גדל בסן אנטוניו שבטקסס ולא חשב לרגע לבקר בישראל, עד שב-1990 נחשף בתקשורת לתמונות ממלחמת המפרץ – תמונות שעוררו בליבו תחושת ציונות.

כשסיים את התואר הראשון באוניברסיטת ג'ורג'טאון (Georgetown) החליט לעבור לגור בישראל לכמה שנים.

הדבר הראשון שעשה פישר כשעלה לישראל, היה לשרת בצה"ל. לאחר שירות מקוצר של שנה בחיל השריון, הצטרף לקרן JVP של אראל מרגלית. כעבור זמן קצר הכיר כאן את אשתו לעתיד. עם עבודה טובה ומישהי להקים איתה משפחה, החליט להישאר בישראל. ב-2004 הפך שותף ב-JVP.

אחרי מספר שנים בישראל נשלח פישר להוביל את הפעילות של JVP בארצות הברית. שתיים מהחברות שהשקיע בהן הושקעו גם על ידי קרן אמריקנית גדולה מאוד בשם Bessemer Venture Partners.

באחת מישיבות הבורד של אחת החברות פגש פישר את בוב גודמן, אחד השותפים ב-Bessemer. גודמן אמר אמר לפישר שאין ל-Bessemer תוכניות להקים סניף בישראל, אבל אם ישר יעבור אליהם אז הם ישקלו זאת ברצינות. כעבור שנה פתח אדם את הסניף בישראל.

להגדיר מחדש וכל הזמן לפתח

מאז הצטרף פישר לקרן Bessemer Venture Partners. הוא השקיע ב-30 חברות ישראליות שמתוכן 14 נרכשו או הונפקו, בינהן: Ravello שנרכשה על ידי אורקל (Oracle), Soluto שנרכשה על ידי Asurion, כמו כן Storwise שנרכשה על ידי יבמ (IBM), Traffix שנרכשה על ידי F5 ואפילו WIX שהונפקה בנאסד"ק ב-2013.

עד היום השקיעה הקרן כולה כארבעה מיליארד דולר בחברות בשלבים שונים ובמדינות שונות.

בראיון מספר פישר כי "הדבר הראשון זה להגדיר את המוצר כמו שצריך. מה לעשות, אנחנו רחוקים מאוד מלקוחות, וגם כשאנחנו חושבים שאנחנו מכירים לקוחות אנחנו לא. לא כמו מישהו שקרוב לשוק או שהיה פעם לקוח".

מדי פעם, אמר, "אני כן פוגש יזמים שמפתחים משהו לעצמם ברמה כזו שהם היו פעם לקוח של כזה דבר, ואז זה נהדר. אבל זה בעיקר עובד טוב כשאתה מהנדס שמוכר למהנדס. כשאתה כבר מוכר למישהו יותר עסקי או לאיזו פונקציה אחרת בארגון, אז יש פער".

לדברי פישר, "אני חושב שהגישה הישראלית זה להגדיר את המוצר ואז לפתח. ומה לעשות – זה לא עובד ככה. כל הזמן צריך להגדיר את זה מחדש וכל הזמן לפתח את זה".

לראיון המלא בפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים