אמזון רשמה סימן מסחרי חדש בכוונה להתחיל לשווק ערכות מזון מוכנות

"אנחנו נכין - אתה תהיה השף" הוא הסלוגן של המותג החדש שענקית הקמעונאות מעוניינת לקדם כשהיא פורסת סביב שוק צרכנות המזון המוכן את זרועותיה העצומות ומתעתדת להיכנס לתחרות מרה מול Blue Apron - משווקת ערכות המזון הגדולה בארצות הברית

אמזון. צילום: BigStock

זמן קצת אחרי הבשורה על הרכישה של הול פודס מרקט (Whole Foods Market) בסכום העומד על 13.7 מיליארד דולר – ועוד לפני הדיון בקונגרס בעניין הרכישה האחרונה הזו שלה מתחום שיווק המזון הפיזי ולא המקוון, שמטרתו להחליט האם הענקית הופכת למונופול מזון דורסני – מגיעות חדשות חמות נוספות על הקמעונאית המקוונת באותו עניין ממש.

אמזון (Amazon) רשמה סימן מסחרי בארצות הברית לשירות המתואר על ידה כ-"אנחנו נכין. אתה תהיה השף", שהוא למעשה שיווק ערכות מזון מוכן. אמזון רשמה את הסימן המסחרי בארצות הברית ב-6 ביולי בעבור השירות שיספק ללקוחות "ערכות מזון מוכן לבישול ולהרכבה כארוחה", כך על פי הבקשה לרישום.

הערכות המוכנות יכללו בעיקר דגנים, אורז, אטריות, פסטה או מוצרי מאפה, כך על פי אמזון. הדברים פורסמו לראשונה על ידי הטיימס (Times) הבריטי.

מוכרת הכל לכולם

"אם אמזון רוצה לעשות ערכות ארוחה, אמזון תעשה ערכות ארוחה", אמר לאחרונה מארק ביטמן, ששימש כיועץ למשקיע הפעיל יאנה פרטנרס (YAANA) ב-הול פודס ל-CNBC. "אמזון תמכור לכל אחד כל דבר שירצה לקנות", אמר ביטמן. "אמזון היא בעסק למכור הכל".

עד לפני זמן מה עסקה אמזון אמנם בשיווק מקוון של מוצרי גלם בתחום התזונה עם שירות Fresh שהיא מספקת בארצות הברית ובבריטניה, וכן הקימה בעיר המטה שלה, סיאטל, סופר חדשני, שמספק ללקוחותיו שירות ללא קופאיות כלל ואשר מכונה Amazon Go. אבל רק לאחרונה החלה הענקית לפסוע בצעדים גדולים לתוך בשוק צרכנות המזון האמריקני.

יצוין כי אמזון בוחנת את תחום שיווק ערכות הארוחה המוכנות, אשר מספקות מרכיבים טריים ומתכונים למנויים, כבר מ-2007, אלא שעד כה התבצעו בדיקותיה לערכות הארוחה ללא תווית רשמית, סיסמאות או מיתוג, והגיעו מספקיות צד שלישי.

הכניסה הדרמטית של אמזון לתחום, שהתבטאה בהכרזה על רכישת הול פודס, כבר מעוררת דאגה מיתר-ריכוזיות וממונופוליסטיות של הקמעונאית הענקית, שכעת עתידה לאיים לא רק על חנויות המרכול ורשתות השיווק אלא גם על חברות לאספקת ערכות מזון מוכן בכלל וספציפית על Blue Apron – הממוקמת בראש רשימת החברות העוסקות בתחום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים