מדוע עדיין לא קמו מתחרים ל-YOGA Book של לנובו?

לב ליבו של ה-YOGA Book הוא המשטח/מקלדת - ולא הביצועים או זמן העבודה שלו ● הבעיה היחידה בו - שלעבור בין אנגלית לעברית זה די סיוט וזה הדבר היחיד שמונע ממנו להפוך לסופר-שימושי

Lenovo YOGA Book. צילום: יח"צ

כשלנובו (Lenovo) הכריזה על ה-YOGA Book בקיץ שעבר – היה ברור מיד שמדובר במשהו מיוחד, וגם כיום עדיין מדובר במחשב מקטגוריה משלו שאין לו כרגע מתחרים. למה? כי אין עוד מחשב בשוק שמציע במקום מקלדת, מסך מגע נוסף שיכול לשמש כמקלדת וירטואלית, אבל גם כמשטח שאפשר לצייר או לשרבט עליו באמצעות עט אלקטרוני.

גם העט האלקטרוני כלל אינו רגיל. מדובר בעט אלקטרוני שאפשר לחבר לו גם קצה דיו אמיתי כדי לכתוב על נייר אמיתי, כאשר בעזרת משטח מיוחד שמחברים אל אותו מסך נוסף, אפשר ממש לכתוב ולהעביר את הכתוב דיגיטציה מיידית שהופכת לקובץ במחשב.

המחשב מגיע בגרסת Windows 10 ובגרסת אנדרואיד (Android) שעברה התאמה קלה כדי לעבוד איתה כשיש מקלדת מתחתיה, גם אם היא וירטואלית.

אנחנו קיבלנו לבדיקה את המחשב בגרסת האנדרואיד, והשינוי שמיד בלט לעין הוא מעין הוספה של שורת משימות כמו ב-Windows וכן תמיכה בעבודה באפליקציות בתוך חלונות שמוצבים על המסך אחד על יד השני.

מתחרה בדקיקות אפילו עם מספר טלפונים

למעשה בעת שמריצים את האפליקציות הן נפתחות כחלון קטן ולא על פני המסך כולו, כך שברגע שרוצים לעבוד עם אפליקציה מסוימת צריכים להגדיל אותה למסך מלא. מצד שני קל לעבור בין האפליקציות הפתוחות, פשוט לוחצים על הצלמית שלהן בשורת המשימות, כן ממש כמו ב-Windows, וכשרוצים לסגור אפליקציה פשוט גוררים את הצלמית שלה מטה. מעבר לכך, אנדרואיד רגיל לחלוטין.

לפני שנמשיך הלאה אל החלק של העבודה עם המקלדת ומשטח העכבר כמתבקש, תרשו להתייחס רגע אל העיצוב. השימוש במקלדת וירטואלית במקום במקלדת פיזית, מאפשר כמובן לייצר מחשב דקיק במיוחד שעוביו המירבי טיפונת יותר מ-9 מ"מ כשהמחשב סגור. גם המשקל לא ממש משמעותי ועומד על 690 גרם וזה עם מסך בגודל 10.1 אינץ' בהיר למדי ברזולוציית FHD. למעשה, מדובר ככל הנראה במחשב ההיברידי הדקיק ביותר בעולם נכון להיום, והוא מתחרה בדקיקות אפילו עם מספר טלפונים.

המחשב עצמו מבוסס על מעבד Atom x5-Z8550 שמכיל ארבע ליבות ועובד במהירות מרבית של 2.4 ג'יגה-הרץ. הוא מלווה ב-4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה וב-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון שניתן להרחבה עם כרטיס זיכרון. הסוללה בגודל של 8,500mAh אמורה להספיק לעד 15 שעות עבודה באפיון רגיל, ובמבחן העבודה הרציפה שלנו היא החזיקה מעמד רבע שעה נוספת אחרי שחצתה את קו השבע שעות – זה יפה מאוד, וזה אומר שלא תהיה בעיה להשתמש בו במשך יום שלם ללא טעינה.

ללחוץ פשוט עם האצבע

כאמור לב ליבו של ה-YOGA Book, שעם ציר רצועת השעון שלו אי אפשר לטעות במשפחת המחשבים אליו הוא שייך, הוא המשטח/מקלדת ולא הביצועים ולא זמן העבודה שלו. המשטח הזה, שבמצב המקלדת שלו מכונה Halo Keyboard, מציג מקלדת מלאה כולל משטח עכבר. מבחינת שימושיות לא מצאנו בעיה רבה להתרגל אל המקלדת הווירטואלית – הרי אנחנו כבר רגילים להשתמש בטלפונים עם האצבעות שלנו בלבד, או בעצם האגודלים, ואחרי זמן מה מתרגלים משוב פיזי אמיתי.

הבעיה היא שלעבור בין אנגלית לעברית זה די סיוט. ואנשים שכותבים בשפה העברית, ועוד בתחום מקצועי, אנחנו בדרך כלל משלבים עברית ואנגלית, וזה כל כך לא כמו בטלפון, וחבל שכך.

משום מה בחרו בלנובו שלא להוסיף צלמית למעבר בין שפות. במקום זה צריך להושיט את היד אל קצה שורת המשימות במסך, ללחוץ על צלמית החלפת המקלדת, ולבחור מקלדת בשפה המתאימה. וגם אז לא תמיד מצליח, וחבל. גם משטח השליטה בעכבר לא ממש מדויק, וכשצריכים משהו במסך, עדיף ללחוץ עליו עם האצבע.

אבל מעבר לכך המחשב מתפקד היטב, ובמצב ה-"טאבלט" שלו העבודה חלקה במיוחד, כמו בכל מכשיר אנדרואיד, בדרך כלל. במחיר של כ-2,400 שקל מדובר בגימיק נחמד, שיכול להפוך למאוד שימושי אם יטופל נושא העברית/אנגלית, וזאת בזכות המשקל והגודל הכל כך נוחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים