כיצד פועלת קולמן – פלטפורמת ה-AI החדשה של Infor?

טכנולוגיית הבינה המלאכותית של קולמן תשמש את Infor CloudSuite בכדי למקסם את פוטנציאל העבודה האנושית ולזרז תהליכים באופן משמעותי ביותר ● הצצה למערכת שקרויה על שמה של אישה שהיוותה השראה לרבים

17/07/2017 11:38
הכרזת פלטפורמת הבינה המלאכותית קולמן מבית Infor בכנס בניו-יורק. צילום: פלי הנמר

Infor, המספקת יישומים עסקיים בענן לתעשייה, השיקה בכנס Inforum 2017, שנערך באחרונה בניו-יורק, את קולמן (Coleman) – פלטפורמת בינה מלאכותית שמיועדת לתעשייה ולפעולה משולבת עם יישומי Infor CloudSuite.

איך קולמן עובדת? מעצם היותה פלטפורמה מתפשטת, שפועלת מתחת לפני השטח של היישום, היא כורה נתונים ומשתמשת בלמידת מכונה לצורך שיפור תהליכי ניהול מלאי, ניתוב הובלה, תחזוקה חזויה ותהליכים אחרים. קולמן גם מספקת המלצות ועצות מבוססות בינה מלאכותית, כדי לאפשר למשתמשים לקבל החלטות עסקיות חכמות במהירות גדולה בהרבה.

קולמן מייעצת ומסייעת לקבלת החלטות נכונות. צילום: פלי הנמר.

בנוסף, היא פועלת כשותפה חכמה לצורך הרחבת טווח עבודת המשתמש. קולמן משתמשת בעיבוד שפה טבעית ובזיהוי תמונות על מנת לנהל צ'ט, לשמוע, לדבר ולזהות תמונות – וכל זאת כדי שניתן יהיה להשתמש בטכנולוגיה בצורה יעילה יותר.

חוסכת בזבוז של לפחות 20% מהיקף העבודה

קולמן מבוססת על שיחות עם המשתמש, שאותן ניתן להציג ב-Infor Ming.le – פלטפורמת שיתוף פעולה חברתי או ממשק משתמש סינתטי לשיחות. כתוצאה מכך, אומרים בחברה, יעילות המשתמשים גדלה, מאחר שמחקרים מוכיחים שבני אדם מסוגלים לדבר ולשמוע פי 3-4 פעמים מילים יותר לדקה מאשר אלה שביכולתם להקליד. באמצעות עיבוד הדטה שנמצא ב-Infor CloudSuite, קולמן ממכנת את פונקציות החיפוש והאיסוף, שיכולות לגזול עד 20% משבוע העבודה של המשתמש, ובכך היא מגדילה באופן משמעותי את הפרודוקטיביות האנושית.

צ'ארלס פיליפס, מנכ"ל Infor, גאה בפלטפורמת קולמן המבטיחה של חברתו. צילום: פלי הנמר.

"Infor שקדה שנים רבות על אוטומציה של תהליכים שעקבו אחר כללים ברורים, כמו חשבונאות ותהליכי ייצור. אנחנו ממנפים כעת את לימוד המכונה ואת הגישה שלנו ל-Big Data בכדי לסייע למשתמשים עם תהליכים מובנים פחות, כגון החלטות מורכבות, שיחות וחיזויים", אמר מנכ"ל החברה, צ'ארלס פיליפס.

קולמן מסייעת במיטוב פוטנציאל העבודה האנושי בארבע דרכים: שיחה – המערכת מבצעת אינטראקציות יעילות יותר וטבעיות, שמציעות חוויית משתמש טובה יותר; הרחבה – היא משמשת כשותפה להגברת העבודה; אוטומציה – היא מנהלת משימות ערך נמוך, כמו משימות חוזרות, על מנת לאפשר למשתמש להתמקד בעבודה אקסקלוסיבית יותר; וייעוץ – המערכת מספקת תובנות שיעזרו למשתמש לקבל החלטות.

פלטפורמת קולמן משלבת את מחשוב הענן עם מאגרי נתוני התעשייה והמסחר בתוך היישומים עצמם. צילום: פלי הנמר.

פועלת עם כוח המחשוב של ענן ציבורי בקנה מידה גדול

"קולמן כל כך עוצמתית, מפני שהיא לוקחת את הנתונים הקריטיים של המשימה העסקית מ-Infor CloudSuite, בצוותא עם הספק, הלוגיסטיקה, והנתונים הפיננסיים מ-GT Nexus Commerce Network, ומנתחת אותם עם כוח המחשוב של הענן הציבורי בקנה מידה גדול", אמר דאנקן אנגוב, נשיא Infor.

דאנקן אנגוב, נשיא Infor האחראי לבינה המלאכותית בחברה ולפלטפורמת קולמן. צילום: פלי הנמר.

לשם המחשה, להלן מספר דוגמאות לשאלות שניתן לשאול את המערכת: קולמן, מהי יתרת החשבונות עבור ACME Corp? קולמן, מה ההצעה הבאה הטובה ביותר בעבור הלקוח הזה? קולמן, מיהו נציג המכירות בחשבון ABC Labs? קולמן, איזה מחיר אני צריך לגבות עבור חדר במלון?; וקולמן, כמה PTO נשאר לי? כמו כן, ניתן לתת לה הנחיות, כדוגמת: קולמן, צרי דרישה לפריט 4321.

כמה מהאלמנטים של המערכת כבר זמינים, ביניהם ניהול מלאי ניבויי עבור שירותי בריאות, אופטימיזציה של מחיר עבור אירוח, וכן חיזוי, תכנון מגוון וקידום מכירות עבור תחום הקמעונות. במהלך השנה הבאה צפויה Infor להציג את קולמן לערכה התעשייתית של Infor CloudSuite.

קולמן פועלת בתוך הרשת ומטייבת את ההחלטות של המקצוענים בתעשייה – ממנהלי המפעל, הייצור, הלוגיסטיקה ומשאבי האנוש ועד המשלח. צילום: פלי הנמר.

מדוע נבחר השם קולמן?

שמה של המערכת נבחר על מנת לתת כבוד לפיזיקאית והמתמטיקאית קתרין קולמן ג'ונסון, שחישוביה הקריטיים סייעו להבאת האדם אל הירח. ג'ונסון הצטיינה במתמטיקה ובמדע מגיל צעיר, והשתמשה בהם בכדי להתגבר על המכשולים שמגולמים בהיותה אישה אפרו-אמריקנית בשנות ה-50 וה-60, וכדי להפוך לדמות חיונית בתכנית החלל האמריקנית.

קולמן, כפלטפורמת בינה מלאכותית מתקדמת, משוחחת עם המשתמש שלה בכל הערוצים: צ'ט, קול וזיהוי תמונה. צילום: פלי הנמר.

ג'ונסון, שסיפורה מתואר בסרט Hidden Figures (שנקרא בעברית מאחורי המספרים) מ-2016, היא זוכת מדליית החירות הנשיאותית ובעלת תשוקה למקצועות ה-STEM (ר"ת מדע, טכנולוגיה, הנדסה, מתמטיקה), שהיוותה השראה לדורות של מהנדסים ומדענים. בשנה הבאה היא צפויה לחגוג את יום הולדתה ה-100. יצוין ש-Infor הכינה לה סרטון מחווה מרגש.

משפחתה של ג'ונסון אמרה בהצהרה לתקשורת כי "אנחנו נרגשים וחשים מכובדים מכך ש-Infor בחרה באם המולידה שלנו בכדי לעזור לה לייצג חדשנות, כוח אנליטי והמשך דחיפה למצוינות. בעבור רבים היא מסמלת מגדלור של חוסן, מקור של אומץ והבטחה לכל מה שאפשרי. עבור קתרין קולמן ג'ונסון, הערך טמון בשיתוף ידע ולא במה שכבר ידוע".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

סייעה בהכנת הידיעה: גלי פיאלקוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים