אילון מאסק: "אינטליגנציה מלאכותית – הסכנה הגדולה ביותר לאנושות"

היזם המיליארדר הזהיר את המושלים של מדינות ארצות הברית מפני היום שבו הרובוטים ישתלטו על חיינו וקרא להם להטיל רגולציה על התחום

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

"אינטליגנציה מלאכותית היא הסכנה הגדולה ביותר שעומדת בפני האנושות" – כך אמר אילון מאסק, מנכ"ל טסלה (Tesla), במפגש של איגוד המושלים הלאומי של ארצות הברית, שנערך אתמול (ש').

"יש לי גישה לאינטליגנציה המלאכותית המתקדמת ביותר ואנשים צריכים להיות מודאגים ביותר לגבי זה", אמר היזם המיליארדר בתשובה לשאלת מושל נבאדה, בריאן סנדובאל.

מאסק הוא אחד המודאגים מכך שהאינטליגנציה המלאכותית תגרום לתוכנות ולמכונות להשתלט על האנושות וטען שיש להטיל רגולציה על התחום, לפני שהדברים יצאו מכלל שליטה.

"עד שאנשים לא יראו רובוטים יורדים לרחובות והורגים אנשים, הם לא ידעו איך להגיב, כי זה נראה כל כך לא מציאותי. האינטליגנציה המלאכותית היא מקרה נדיר שבו עלינו להיות פרו-אקטיביים בהטלת רגולציה, במקום שנעשה זאת אחרי שהדברים קורים, כדי שזה לא יהיה מאוחר מדי".

הוא טען כי בדרך כלל, רגולציה מוטלת על תחום מסוים רק לאחר, או יותר נכון הרבה לאחר, שקורה משהו רע ומתעוררת מחאה ציבורית. "בעבר זה היה רע, אבל לא משהו שמסמל סיכון לקיומה של האנושות, כמו האינטליגנציה המלאכותית", הוסיף.

ליישב את המאדים – בגלל השלכות האינטליגנציה המלאכותית

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מביע מאסק את דאגתו מכוחה של הבינה המלאכותית. הוא ציין בעבר כי אחת התוכניות הידועות שלו – ליישב את המאדים – היא בחלקה תוכנית מה לעשות אחרי שהבינה המלאכותית תשתלט על האנושות.

במהלך הפגישה דנו מאסק והמושלים גם בנושא המרכזי כיום על סדר יומה של טסלה ואחד המרכזיים בתחום הטכנולוגיה – הרכבים האוטונומיים. הוא אמר כי הסכנה הבולטת בתחום זה היא פריצה של האקרים בקנה מידה רחב לתוכנות שמפעילות את הרכבים הללו. כמו כן, הוא ציין שבעוד שני עשורים, "יהיו אנשים בעלי רכבים לא אוטונומיים, כשם שכיום יש בעלי סוסים".

בתוך כך, מאסק פרסם בסוף השבוע ציוץ בטוויטר (Twitter) בו כתב כי "אני נרגש להודיע על השקתו של (אתר – י"ה) x.com! הוא קצת מילולי עכשיו, אבל זה יתוקן מחר". אלא שיצוין שמי שנכנס לאתר, גם במועד פרסום שורות אלה – יומיים לאחר שעלה הציוץ – יראה בו רק את האות x.

מאסק היה בעבר הבעלים של הדומיין x.com, בתקופה שבה ייסד (לא לבד) את PayPal, אבל איבד אותו כשהחברה הפכה לציבורית והוא עזב אותה. לא ברור כמה הוא שילם כדי להחזיר את הדומיין לבעלותו, אולם ההערכות מדברות על מספר בן שמונה ספרות. בדולרים, כמובן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים