לקראת התוצאות בעבודה: עלייה בשיח נגד מזרחיים ברשת

כמה שעות לפני שנדע מי יהיה היו"ר החדש של מפלגת העבודה פרסמה קרן ברל כצנלסון נתון שמראה על זינוק של יותר מפי 1.5 בשיח האנטי-מזרחי

כלי חדש של פייסבוק נגד תכני שנאה, לדבריה.

לקראת פרסום תוצאות ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה נרשמה עלייה תלולה בשיח השנאה אונליין נגד מזרחיים – כך עולה מנתונים שאספה קרן ברל כצנלסון, שמנטרת את השנאה ברשת הישראלית נגד מגזרים שונים.

הערב (ב') יפורסמו תוצאות הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, שנערכים בין עמיר פרץ לאבי גבאי – שניהם ממוצא מזרחי. הדבר הביא לכך שביממה האחרונה זינק השיח האנטי-מזרחי מ-10% בממוצע ל-16% מכלל שיח השנאה ברשת.

ענת רוזיליו, מנהלת הזירה הציבורית בקרן ברל כצנלסון, אמרה כי "עשרות אלפי מתפקדים בחרו בשני יוצאי עדות המזרח לסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה. ועדיין, לצערנו, עבור חלק קטן מהציבור, העניין העדתי ממשיך לעורר קונוטציות מכלילות ופוגעניות".

דו"ח השנאה הוא פרויקט של קרן ברל כצנלסון שמנטר את גלי השנאה בשפה העברית על גבי האינטרנט. הדו״ח, שהנתונים שמתפרסמים בו מנוטרים באמצעות חברת המחקר ויגו, חולש בכל שעה על כחצי מליון סטטוסים, תגובות, טוקבקים, ציוצים וכיוצא בזה. הפרויקט בוחן בזמן אמת את היקפי השיח הגזעני והשנאה ברשת כלפי אוכלוסיות מסוימות, כגון: ערבים, להט"ב, שמאלנים, נשים, חרדים, ימנים, אשכנזים, מזרחים ומבקשי מקלט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים