יוסי רודריק, אקורייט: "ה-Big Data כבר כאן"

"רצון החברות להתייעל, לצד המציאות המחייבת התמודדות עם מוצרים ודרכי הפצה חדשות, הופכים את ההתמודדות לצורך קיומי", כך אמר רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL

יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט, מקבוצת UCL. צילום: ניב קנטור

"הטכנולוגיה מאפשרת כיום לאגור מידע עצום, הן ממערכות הארגון והן ממקורות חיצוניים – ולאחדם למאגר שיכול לספק תובנות חדשות לגבי הלקוחות, המוצרים והתהליכים העסקיים. גם הוזלת שטחי האחסון מאפשרת הקמת מאגרים אלה. ה-Big Data כבר כאן, ונשאר לנצל את התועלות הנובעות מטכנולוגיה זו לטובת שיפור ההיבטים העסקיים בארגון", כך אמר יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט (aQurate), מקבוצת UCL.

רודריק דיבר בכנס BI&Big Data 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם אירועים LAGO בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות מקצועני BI ו-Big Data, והנחה אותו אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

לדברי רודריק, "חברות רבות החלו בצעדים ראשוניים בבניית אסטרטגיה ובניית יישום ראשון בעולם ה-Big Data. רצון החברות להתייעל, לצד המציאות המחייבת התמודדות עם מוצרים ודרכי הפצה חדשות, תוצר של עידן הדיגיטל, הופכים את ההתמודדות לצורך קיומי. אין אף חברה שהיא חסינה – לא הבנקים, לא חברות הביטוח, ולא כל חברה שמספקת שירותים ומוצרים ללקוחות".

לדבריו, "ה-Big Data, בשילוב תפיסת הבלוקצ'יין (BlockChain), יביאו לייעול תהליכים, הסרת מתווכים – יהפוך את העולם לשירותי ותחרותי יותר, ויאפשר להגיע לרמות אינטימיות גבוהות עם הלקוח ולייצר חווית לקוח משמעותית".

"תוצאת התהליכים הללו ניכרת בביקוש החסר תקדים ליישומי Big Data במגזר הארגוני", אמר רודריק. "מחקרים מעלים כי השנה, 80% מהארגונים באירופה יבצעו לפחות יישום אחד של Big Data – שיעור כמעט כפול מכמות הארגונים שעשו זאת ב-2016".

"חברת המחקר SNR Research העריכה את היקף שוק ה-Big Data בכ-57 מיליארד דולר, עם צפי לצמיחה של 10% לשנה. כך, ב-2020 היקף השוק לתחום יעמוד על כ-76 מיליארד דולר".

מענה לצרכים עסקיים בוערים

"יותר ויותר ארגונים בשוק הישראלי מקבלים מענה לשאלות 'מה זה נותן לי?' ו'למה זה טוב לי?'. מחלחלת אצלם ההכרה שיישומי ה-Big Data יכולים לספק להם מענה לצרכים עסקיים בוערים".

"מדובר בארגוני בנקאות, ביטוח ופיננסים, שאנחנו פעילים בקרבם, שבראשונה מצליחים לחלץ מהמידע ראיית עומק של הלקוח וצרכיו, ולהביא לו פתרון מותאם אישית. היישומים יכולים להתאים לכל ארגון שמייצר ואוגר מידע בכמויות גדולות", אמר רודריק. "לדוגמה: ארגוני בריאות ופארמה, היי-טק ובדגש על חברות הפעילות בעולמות הדיגיטל והאינטרנט, ארגוני תעשייה גדולים, תעשיות ביטחוניות, ועוד".

אקורייט מקבוצת UCL, אמר רודריק, "מפיצה בלעדית בישראל של פתרונות Talend, המתמחה בפיתוח פלטפורמה מבוססת קוד פתוח לתחומים של אינטגרציית וניהול נתונים, ותשתיות Big Data. יתרונה של Talend בהיותה ספקית של מערך שלם מקצה לקצה לעולמות אלה – בין אם מדובר בתהליכי ETL להעברת נתונים, ESB לקישור בין אפליקציות ארגוניות, BPM לניהול תהליכים עסקיים, MDM לניהול יישויות ארגוניות, BRMS לניהול החוקה העסקית ו-DQ לטיוב הנתונים".

לדבריו, "הכלים מאפשרים פיתוח ב-Java, ללא מורכבויות או סיבוכים מיותרים. קיימת תאימות מלאה לפלטפורמה שלנו עם סביבת Hadoop, ובנוסף יש כ-900 מחברים (קונקטורים) לכל האפליקציות ובסיסי הנתונים המובילים. אלה מאפשרים איכות ביצועים גבוהה, ומהירויות ריצה גבוהות של נתונים".

"אלפי ארגונים בעולם הטמיעו את כלי Talend, והביקוש לפלטפורמה שלה נמצא בעלייה בשוק הישראלי, עם עשרות לקוחות במגזרי האנטרפרייז וההיי-טק".

רודריק סיים בהציגו יישום Big Data שהחברה יישמה באייר פראנס (Air France) הצרפתית. "חברת התעופה, המטיסה 90 מיליון נוסעים בשנה, הצליחה, עם פתרונות Talend לייצר תצוגה מלאה, '360 מעלות', של לקוחותיה, המשלבים נתונים מחיפושים של טיסות באינטרנט, הזמנות ופעולות טיסה, בשילוב אינטרנט, מדיה חברתית, מוקד טלפוני ואינטראקציות פיסיות בטרקלינים של חברת התעופה. זאת, כדי לייצר חוויית טיסה אישית יותר ללקוחותיה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים