מחקר חדש מראה: הכלכלה השיתופית צוברת תאוצה

עד 2025 יצמחו תחומים כמו מימון ההמונים, האירוח ושיתוף הרכבים בעשרות אחוזים - כך עולה ממחקר של מסטרקארד

לקראת היציאה מהמשבר: אופטימיות, אבל זהירה. אילוסטרציה: BigStock

מחקר חדש מראה שהכלכלה השיתופית היא שוק שהולך וצובר תאוצה.

על פי נתונים שאספה מסטרקארד (MasterCard) ופורסמו כעת, בשנה שבין מאי 2015 למאי 2016 עמד שווי העסקות בתחום זה באירופה על סך של 27.9 מיליארד דולר, והיו מעורבים בהן 191 מיליוני בני אדם. כמו כן, עולה מהנתונים כי מחצית מהאוכלוסייה באירופה מכירה את הכלכלה השיתופית, וכשליש מהאוכלוסייה העירונית הצעירה והעובדת משתמשת בה – לעומת כ-17% בלבד מכלל האוכלוסייה ביבשת.

מסטרקארד התמקדה במחקר בכלכלה השיתופית ובאתגרים ובהזדמנויות שלה בעתיד. נציגי החברה הציגו את התוצאות בכנס Money20/20 Europe, שנערך לא מכבר בקופנהגן, בירת דנמרק.

ממצאי המחקר כוללים פרטים לגבי המערכת האקולוגית והסוציו-אקונומית, שמאפשרת לאנשים לעבוד בתחום הכלכלה השיתופית בתחומי האירוח (למשל Airbnb ו-HouseTrip), התחבורה (כמו Gett ואובר), קנייה ומכירה של סחורות (Etsy ו-eBay), דרישה לעובדים ושיתוף או שכירת מוצרי צריכה.

עד 2025, מראים הנתונים, קטגוריית מימון ההמונים תצמח ב-63%, קטגוריית עובדים אונליין תעלה ב-37%, תחום האירוח יזנק ב-31% ועולם שיתוף הרכבים יאמיר ב-23%. לעומת זאת, הצפייה הישירה בתכני וידיאו תצמח ב-1% בלבד.

התעשייה המסורתית צפויה לצמוח בקצביים איטיים הרבה יותר. לדוגמה, המלונות יעלו ב-4%, השכרת הספרים – ב-3% והשכרת המכוניות – ב-2%. השכרת סרטי ה-DVD צפויה לרדת ב-5%.

המחקר מציג שלוש נקודות מרכזיות שישפיעו בצורה חיובית על הכלכלה השיתופית: גישה למידע, שתתבסס על מקורות טכנולוגיים חדשניים דוגמת האינטרנט של הדברים, הבלוקצ'יין והבינה המלאכותית. ככל שיותר חפצים ואנשים יתחברו, כך יגדלו ההזדמנויות לשיתוף ההנאה מהחיבוריות; שיפור אמון ושקיפות, שהם גורמים מהותיים בכלכלה השיתופית, באמצעות שיפור החוקים והטכנולוגיה; וחוויית משתמש משופרת, שחיונית לצמיחת הכלכלה השיתופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים