טושיבה מחזירה מלחמה לווסטרן דיגיטל עם תביעה של מיליארד דולר

על אף שטושיבה החליטה כי ההצעה המועדפת עליה היא זו שמשאירה אותם בידיים יפניות, העסקה בכל זאת לא נחתמה ● בכך היא מאשימה את ווסטרן דיגיטל, בטענה שזו מפריעה ומונעת את החתימה בפועל

מי שפוגע - עלול גם להיפגע. אילוסטרציה: master1305/BigStock

פיתול חדש ומורכב בעלילה של סיפור מכירת חטיבת ייצור הזיכרונות של טושיבה (Toshiba).

לאחר שהנהלת הקונצרן כבר החליטה שההצעה המועדפת עליה היא זו שמשאירה את המפעל בידיים יפניות, העסקה בכל זאת לא נחתמה וטושיבה אף הגישה תביעה בסך מיליארד דולר נגד ווסטרן דיגיטל (Western Digital), השותפה שלה במפעל הייצור, בטענה שזו מפריעה ומונעת את החתימה בפועל.

כאמור החליטה טושיבה לטובת קבוצה שמאחוריה עומדת ממשלת יפן ומורכבת מתאגיד רשת החדשנות היפנית, הבנק היפני לפיתוח, וביין קפיטל (Bain Capital) שהיא קרן הון פרטית, כשהסיבה העיקרית היא הרצון של ממשלת יפן, להשאיר את עסקי הייצור של הזיכרונות בגבולות המדינה עם שליטה מקומית ככל האפשר.

ווסטרן דיגיטל מצד שני, הייתה אחת החברות שרצתה לרכוש את המפעל, וגם עתה היא העבירה פניה לקבוצת החברות המועדפת על טושיבה להצטרף אליה כדי ליצור קבוצה אחת.

עם זאת, לפי דיווחים שלא זכו לאישור, ההצעה של השותפה בפועל נמוכה באופן משמעותי מזו של הקבוצה היפנית, ובהינתן מצב החובות של הקונצרן כולו, מדובר בגורם משמעותי ביותר בהחלטה של טושיבה.

בנוסף, טוענים בטושיבה שמכירה לווסטרן דיגיטל תיתקל בקשיים רבים במערב מכיוון שזו כבר שולטת בסאנדיסק (Sandisk), מה שיכול להוביל למצב של מונופול עסקי בתחום ייצור הזיכרונות, כך שהמכירה יכולה להתעכב מאוד בגלל בדיקות רגולטיביות בעוד שבטושיבה זקוקים כאמור לכסף באופן די דחוף.

בינתיים גם ווסטרן דיגיטל אינה טומנת ידה בצלחת. כבר ב-14 ביולי אמורה תביעה שלה כנגד טושיבה להישמע בבית המשפט. היא טוענת כי החברה היפנית הפרה את החוזה שלה מול סאנדיסק, וכן היא דורשת שבית המשפט יקבע שהמכירה אינה יכולה להתבצע בלי לקבל אישור ממנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים