גוגל מציגה: חידושים בשירותי התמונות והחדשות

ענקית הטכנולוגיה מעדכנת שירותים ומציעה אופציה לשיתוף חכם של תמונות ואלבומים, ועוד תוספות מלהיבות ● גם Google News מתעדכן והופך ליותר יעיל ומותאם אישית

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) לא נחה לרגע: החל מאתמול (ד') מציעה ענקית הטכנולוגיה למי שיעדכן את האפליקציות הרלוונטיות אפשרויות שיתוף חדשות ב-Google Photos – חידוש שנחשף בפעם הראשונה בכנס I/O למפתחים של החברה, שנערך במאי. בנוסף, היא מציעה למשתמשי Google News רענון בדמות פקדים וכרטיסים חדשים הניתנים להתאמה אישית מאוד ספציפית, ומתאפיינים גם בעיצוב חדש.

החידושים ב-Google News כוללים סרגל ניווט עם הכרטיסיות "כותרות", "מקומי" ו-"בעבורך", שמציעות עדכונים שונים בהתאם למיקום המשתמש ולטעמו האישי. רשימת הכותרות הכחולות, שהופיעה בתבנית הישנה, הוחלפה על ידי סדרת כרטיסים המכילים כותרות, שם האתרים וכן כיסוי הנושא, אם הדבר זמין.

אננד פאקה, מנהל המוצר Google News, אמר על העיצוב החדש של שולחן העבודה שיש בו "התמקדות מחודשת בעובדות, פרספקטיבות מגוונות ועוד שליטה (למשתמשים – ג"פ)". הפריסה מחדש אמורה להקל על עיני המתבונן ולהסיר עומס מיותר, וכן להציע גישה קלה לתכנים ולסיפורים.

יותר בקרה על פייק ניוז

שינוי זה אמור גם לתמוך במאמציה האחרונים של גוגל להיאבק בפייק ניוז, עם תכונות כמו תג בדיקת העובדות (Fact Check) החדש. במסגרת Google News נכלל מעתה גם בלוק "בדיקת עובדות" בעמודה הימנית – מתחת למזג האוויר המקומי ולחדשות. אלא שתכונה זו מופיעה כרגע רק בגרסה האמריקנית של האפליקציה.

במסגרת הניווט המשופר שמציעה גוגל, לחיצה על הכרטיס תרחיב את רשימת האייטמים מתחת לכותרת הראשית ותציע קישורים לכיסוי הנושא, חוות דעת וקישורים לנושאים קשורים. החברה הוסיפה גם אפשרויות אישיות לשיתוף התכנים במייל, או ברשתות החבריות +Google, פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter).

אלה רק חלק מהחידושים שיכלול מעתה השירות, שמשתמשיו יוכלו לגלות בעצמם את טיבם עם עדכונו מחנות האפליקציות.

קל לשתף צילומים עם המתועדים בהם

ומה ב-Google Photos? גוגל השיקה תכונות חדשות בשמות AI-powered Suggested Sharing ו-Shared Libraries, שנועדו להפוך את האפליקציה לחוויה חברתית יותר, ולא רק לאוסף זיכרונות אישיים מצולמים.

עד כה שימש Google Photos כלי לגיבוי ואחסון התמונות שצילם המשתמש בענן של הענקית. גוגל גם תגברה את הכלי בעוזר וירטואלי עוצמתי, שביצע פעולות כמו להפוך את התמונות לקולאז'ים, לאנימציות, למצגות ועוד. בנוסף, החברה אפשרה למשתמשים בין השאר לערוך את הצילומים ולייצר מהם תמונות מסוגננות ומעובדות, לארגן תמונות באלבומים ייעודיים ולהציע מבט לאחור, על זמני עבר.

כעת, עם התוספות החדשות שמגיעות בעדכון האפליקציה, יקבלו משתמשים הצעה לשתף את התמונות שצילמו על ידי התראות שיגיעו ישירות לנייד שלהם. התכונה תעשה שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים ולמידת מכונה לצורך זיהוי אנשים בתצלומים, ותציע למשתמש לשתף את התמונות איתם.

בנוסף, היישום המעודכן יבחן את התמונות שצולמו במיקום מסוים, לפני שיארגן אותן באלבום מוכן לשיתוף. אלבום זה יכלול רק את התמונות הטובות ביותר, לאחר שיוסרו ממנו למשל תמונות מטושטשות או כהות מדי. למשתמש תישאר האופציה לערוך את האלבום, אם ירצה, ולאחר מכן לשתף אותו עם מי שהאפליקציה מציעה לו, להוסיף אנשים או להסיר חלק מההצעות, כרצונו. האפשרות לשיתוף כוללת גם אנשים שלא משתמשים ביישום של גוגל, שאליהם ניתן יהיה לשלוח קישור ישיר לאלבום במגוון אמצעים שונים.

עדכון הגרסה אמור להגיע לכל המשתמשים בכל מערכות ההפעלה בתוך כשבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים