אבן דרך: פייסבוק הגיעה לשני מיליארד משתמשים

החברה של מארק צוקרברג ממשיכה במסע לכיבוש העולם - וכבר הגיעה לנתון הבלתי נתפס של יותר מרבע ממנו ● מה שבטוח הוא שפייסבוק ממש לא מתכוונת לעצור כאן

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

"אנחנו מתקדמים בחיבור העולם, ועכשיו בואו נאחד את העולם", כתב מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), בהודעה קצרה, שבה הכריז אתמול (ג') על הצלחתה של הרשת החברתית שלו להגיע לשני מיליארד משתמשים חודשיים.

מפייסבוק נמסר כי לרגל אבן הדרך היא השיקה סרטון מותאם אישית, שכל משתמש יוכל לראות בפיד שלו. בנוסף, כל מי שיגיב לפוסט של חבר באייקון Love, יאחל יום הולדת שמח לחבר או ייצור קבוצה – יראה בפיד הודעת תודה.

הנתון המדהים הזה הוא, כמובן, הישג כביר, אבל עושה רושם שפייסבוק לא מתכוונת לעצור בו ולנוח על זרי הדפנה – שלושת רבעי מאוכלוסיית העולם עדיין לא נמנים על קהל משתמשיה האדיר. זו הסיבה לכך שהחברה יזמה את פרויקט Internet.org, בונה כל העת פיתוחים כמו רחפנים, שיאפשרו חיבור לרשת האינטרנט באזורים נידחים, ומניחה כבל סיביות באפריקה. יש להניח שגם פעילות הטלוויזיה שלה, שאמורה להתחיל בקיץ הקרוב, תוסיף לה עוד כמה וכמה משתמשים.

כך או כך, התהליך לא עומד להיות קל: לפני פייסבוק ניצב עדיין, למשל, המכשול הסיני – שם אוסרים עליה השלטונות להגיע ליותר מ-700 מיליון לקוחות פוטנציאליים. אם יצליח צוקרברג בעתיד הקרוב למוסס את ההתנגדות של הסינים, האפשרות להגיע במהירות לציון הדרך של שלושה מיליארד משתמשים תהיה ריאלית ביותר.

לפי נתוניה שלה, לפייסבוק היו 1.94 מיליארד משתמשים פעילים בחודש מאי – מספר שייצג עלייה של 17% לשנה בהיקף המשמשים ברשת החברתית. כלומר: במהלך יוני הוסיפה הרשת החברתית הגדולה בעולם 60 מיליון משתמשים חודשיים – והחודש עוד לא הסתיים.

לשם השוואה, למתחרה של פייסבוק, טוויטר (Twitter), היו 328 מיליוני משתמשים פעילים באפריל, בעוד שלסנאפצ'ט (Snapchat) – מתחרה אחרת, שנחשבה לרגע, בשל הגידול המהיר במצבת המשתמשים שלה, כמי שעשויה הייתה באמת לנשוף בעורפה של הגברת הדומיננטית – יש "רק" 166 מיליון משתמשים (יומיים), על פי רויטרס (Reuters).

לצד ההודעה של צוקרברג, פרסמה החברה כי בכל יום ממוצע, יותר מ-800 מיליון משתמשים עושים Like ומעל ל-175 מיליון משתמשים באייקון ה-Love. יותר ממחצית המשתמשים באתר – למעלה ממיליארד איש – חברים לפחות בקבוצת פייסבוק אחת ומדי יום נוצרות יותר משלושת רבעי מיליארד חברויות.

כך כובשים את העולם

פייסבוק נוסדה ב-2004 כ-"הפייסבוק", רשת לסטודנטים באוניברסיטת הארווארד, שם למד צוקרברג. מהר מאוד היא התפשטה לאוניברסיטאות אחרות בארצות הברית ובמקומות נוספים, משם עברה אל הציבור הרחב והשאר – היסטוריה. במהלך השנים התפתחה הרשת החברתית בתחומים נוספים, כגון וידיאו (כולל שירות Live) ואימוג'ים פרט ל-Like המסורתי, ואף רכשה חברות מאוד פופולאריות אחרות כאינסטגרם (Instagram) ו-ווטסאפ (WhatsApp).

בחודשים האחרונים הגבירה פייסבוק את מאמציה לספק למשתמשים גירויים חדשים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים יותר ויותר, ופתחה את שירות ה-Live לגורמים מסחריים, כדרך להניע את צמיחת המשתמשים בה. כך, לדוגמה, הודיע החברה אתמול (ג') על שותפות חדשה שכוננה עם Fox Sports, בכדי לשדר ב-Live משחקים של ליגת האלופות בכדורגל. לפייסבוק יש עסקות דומות עם ליגת הבייסבול MLB ועם ליגת הכדורגל האמריקנית.

אם ספורט אינו כוס התה שלכם – אל חשש. פייסבוק תמשיך לספק לכם גירויים מתחומים אחרים: לפני חודשיים הציגה הרשת החברתית את Town Hall – אפשרות ליצירת קשר עם נציגי ציבור דרך הפלטפורמה שלה, ומוקדם יותר החודש היא הציגה שלישיית כלים שמטרתם לסייע לפוליטיקאים מקומיים לתקשר עם הבוחרים שלהם.

במקביל, מעניקה פייסבוק למשתמשיה שלל צ'ופרים קטנים אך מגה חביבים, כמו המחווה לחגיגות 20 השנים לספרי הארי פוטר – כתיבת שמו של הקוסם המפורסם בעולם (באנגלית) ולחיצה עליו בתגובות תביא לשרביט שיפזר קצת קסם על המסך שלכם. כמו כן, הוסיפה החברה אפשרות להגיב באמצעות לוגו של דגל הקהילה הלהט"בית, לרגל חגיגות חודש הגאווה.

כך, עם יחס צבעוני ויצירתי, חדשני ומתקדם, מתכוונת פייסבוק לכבוש עוד ועוד נתחים מהעולם. לנו נותר רק לשמש כלקוחות המכורים שאנחנו, וליהנות מהמונופול ומהישגיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים