כלי חדש בפייסבוק יאפשר לפנות לפוליטיקאים יותר בקלות

הרשת החברתית מבינה שהיא משמשת כשופר להתבטאות פוליטית, ליצירת קשרים עם נציגי ציבור ואף למחאה ● מעכשיו יהיה יותר קל לאתר וליצור קשרים עם נציגי הציבור - ישירות מהפוסטים של המשתמשים

לחפש את הפוליטיקאי - ולפנות אליו. צילום אילוסטרציה: Pe3check, BigStock

הרשת החברתית הדומיננטית פייסבוק (Facebook) הפכה עם השנים למקום שדרכו אזרחים רבים מנהלים מאבקים פוליטיים וחברתיים, או קשרים עם נציגיהם בפרלמנט או בממשלה. תכונה חדשה שהשיקה החברה – בינתיים רק בארצות הברית – אמורה להפוך את יכולתם של המשתמשים לשתף את דעותיהם עם נציגי הממשל הנבחרים לקלה יותר, על ידי פנייה ישירה מהפוסט אליהם.

החידוש, שזמין הן למשתמשים בודדים והן לבעלי דפי פייסבוק, גם באינטרנט וגם במכשירים ניידים, יאפשר לחפש ולהוסיף מידע של נציגי הממשלה לפרסום, כבר מחלונית "כתוב" (Compose), שצצה כשעומדים בפני כתיבת פוסט. האפשרות החדשה מסומנת על ידי אייקון דמוי הבית הלבן, שמופיע בתחתית החלונית.

הרעיון שעומד מאחורי החידוש הוא שכשמשתמשים יבטאו את השקפותיהם הפוליטיות בנושא מסוים באמצעות פוסט בפייסבוק, הם יוכלו לשתף אותם עם אנשי הממשל ואף לעודד את המשפחה, החברים והעוקבים לנקוט גם הם באותה הפעולה, בכדי לייצר לחץ ציבורי על נציגי הציבור.

האפשרות לא הגיעה ארצה ולא באמת מתייגת את נציג הציבור

בפועל, מדובר בתוספת לפלטפורמת Town Hall של פייסבוק – יוזמה שהושקה באחרונה, שמטרתה להקל על משתמשי הרשת החברתית לאתר, לעקוב ולפנות לנציגי הממשל המקומי והפדרלי שלהם באמצעות פייסבוק. Town Hall הושקה רשמית לכל המשתמשים בארצות הברית בחודש מרץ, שם היא זמינה מתפריט הניווט וכן באמצעות שילובים שונים עם הניוז פיד. פייסבוק החלה לגלגל את האינטגרציה החדשה עם חלונית כתיבת הפוסטים בתחילת מאי והיא הגיעה לכל המשתמשים האמריקניים כבר בשבוע שעבר. לעת עתה התכונה לא עודכנה בארץ, על אף שיש להניח שהישראלים, שמאוד מעורים פוליטית, ימצאו בה עניין.

"תכונה זו מקלה על אנשים עם תחומי עניין משותפים לשתף את דעותיהם עם הנבחרים שלהם", הסביר דובר פייסבוק. אולם, כדאי לשים לב שהיא לא באמת מתייגת את השר או חבר הפרלמנט המדובר או מתריעה בפניו על הפוסט שהמשתמש העלה, אלא בסך הכול מקלה על אנשים להגיע אליו דרך הרשת החברתית. השימוש בה יהפוך את יצירת הקשר עם הנציג המסוים שמקושר לנושא הפוסט לקרובה כדי הקלקה בלבד. זה כל הסיפור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים