נוקיה ערכה בראשונה בישראל האקתון ל-100 תלמידי תיכון יהודים וערבים

STEM Innovation Camp הנו אירוע יזמות חווייתי המעודד תלמידים בגילאי 15-18 מרחבי העולם לבחור בלימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, ומעורר בהם יצירתיות וחדשנות

תלמידי הצוות הזוכה בתחרות, עם אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון, ואנשי נוקיה ישראל שליוו את האירוע. צילום: יח"צ נוקיה

כ-100 תלמידי תיכון יהודים וערבים, השתתפו בהאקתון ראשון בישראל, של נוקיה (Nokia) וארגון JA Worldwide (ר"ת Junior Achievement) שהתקיים בכפר סבא, במשרדי נוקיה ישראל.

במקום הראשון זכה צוות היזמים הצעירים, Hi Clouds, מבית הספר למחוננים ע"ש רון ורדי בראשון לציון, שפיתחו את "Hand it" – ידית חכמה לדלת אשר מחטאת את עצמה לאחר כל שימוש. הצוות הזוכה ייצג את ישראל בתחרות הגמר הבינלאומית של Nokia JA STEM Innovation camp, שתתקיים בשבוע הבא.

המשתתפים הצעירים בתחרות, נבחרו על סמך יכולות וכישורים שהפגינו בתחרויות מחוזיות ובתכנית היזמים הצעירים של JA. הם נדרשו לפתח בעזרת עקרונות האינטרנט של הדברים פתרונות לשיפור מכשיר או מתקן נפוץ כלשהו, כאשר לכל אחד מעשרת הצוותים שהשתתפו בהאקתון התלווה עובד נוקיה כמנטור טכנולוגי ועסקי.

בין הרעיונות הנוספים שפותחו בהאקתון: ארון בגדים חכם, מוצרים בתחום הבריאות והרפואה הדיגיטלית, קולר חכם לכלב ועוד.

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון

אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון, אמר ליזמים הצעירים כי ההאקתון סיפק להם הזדמנות להתנסות בסביבת עבודה אמתית של היי-טקיסטים, אשר לומדים תוך עשייה לרכוש כלים בתחום הבינאישי והמקצועי.

"תלמדו לעבוד כצוות שפותר בעיות בתנאי לחץ ומפעיל גמישות מחשבתית, תשקיעו ותצליחו במקצועות ה-STEM ונשמח להיפגש איתכם שוב כעובדים אצלנו עוד מספר שנים".

עינת בר, Global Business HR בחטיבת CloudBand, נוקיה, אמרה כי "אנו מחויבים לשימוש בטכנולוגיה למטרות טובות למען הקהילה, כחלק מהמיקוד שלנו באתגרי קיימות וביוזמות שישפיעו בצורה חיובית על קהילות שונות ומגוונות בחברה".

"ההאקתון STEM Innovation Camp מקדם ערכים של יזמות וחדשנות בקרב נוער יהודי, מוסלמי ונוצרי ועוזר לעודד אותם לעבודה במקצועות מבוקשים בעתיד הלא רחוק".

זו השנה העשירית שנוקיה מקיימת את אירועי STEM Innovation Camp, אשר נוסדו ב-2007 במטרה לעורר השראה בקרב בני נוער ולעודד אותם לבחור בלימודי מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. האירועים נערכים בארצות הברית, קנדה, פינלנד, ברזיל וספרד, וכעת גם בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים