בנק ירושלים בוחן קבלת שירותים מחברות פינטק

"אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הפרויקטים המרכזיים להחלפת מערכות הליבה של הבנקים", אמרה מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים, בסיור של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים במטה הבנק

מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים

"אנחנו בוחנים קבלת שירותים מחברות פינטק בנושאים שונים ועוקבים מקרוב אחר הפרויקטים המרכזיים המתבצעים במערכת הבנקאות בישראל להחלפת מערכות הליבה", כך אמרה מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים.

מרכוס דיברה במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שהתארח במטה הבנק בקריית שדה התעופה.

לדבריה, "בנק ירושלים ביצע בשנים האחרונות השקעות רבות במחשוב, שכללו בניית שכבות טכנולוגיות רבות שלא היו בו. בין היתר, הכוונה היא לפלטפורמת שירותים בארכיטקטורת SOA מתקדמת, שאפשרה לחבר עשרות שירותים חיצוניים למערכת המסחרית, ולהרחבת מערכת הליבה המסחרית בפונקציונליות רבה ופתיחתה לשירותים חיצוניים".

מרכוס אמרה עוד שאחת המטרות המרכזיות בפרויקטים שנעשו הייתה לייצר אמת ארגונית אחת, "ובכלל זה כלי הצגה וניתוח מתקדמים, התחברות לרשת הכספומטים ועוד עשרות מערכות ושירותים שהועמדו בשנים אלה".

תשתיות וטכנולוגיה, תפעול וכוח אדם

שרון בולר, מנהלת התפעול והתשתיות של בנק ירושלים, אמרה כי "אנחנו סיירת בנקאית זריזה. האתגר שלנו הוא לרוץ עם הבנק ולא להיות גורם מעכב".

לדבריה, המשאבים המופנים לטכנולוגיה אצלם "מתחלקים בין התפעול, שהוא החלק הקריטי ביותר בעבודת הבנק, כי בסופו של דבר צריך לשרת את הלקוחות, לבין הקמה ויישום טכנולוגיות חדשות על פי הצרכים העסקיים".

"בהיבט האנושי", סיפרה בולר, "העבודה המעניינת והאווירה המיוחדת מעצימות את האנשים, ומאפשרות להם מסלולי קידום והתפתחות שאנחנו מעודדים".

"לבנק קטן כבנק ירושלים יש אתגרים של דרישות רגולציה ואבטחת מידע כמו בנק גדול, אבל גם יתרונות", הוסיפה. "היתרון הבולט הוא שאנחנו גמישים יותר ויכולים להתאים את עצמנו לשינויים הטכנולוגים הרבה יותר בקלות מבנקים גדולים. רק כדי לסבר את האוזן, כמות משאבי התשתיות בחדר המחשב שלנו גדלה פי 10 בשש השנים האחרונות".

כפיר רון, סגן מנהל הגנת הסייבר ואבטחת המידע של בנק ירושלים, אמר כי "התשתיות הן הבסיס לכל מערך האבטחה שלנו. אנחנו בנק ותיק ויחידת הגנת הסייבר ואבטחת המידע שלנו התחזקה בחמש שנים האחרונות, בשל האתגרים הטכנולוגיים והאבטחתיים הרבים, והרגולציה".

הוא ציין שבין תחומי העיסוק של היחידה נמצאים ניטור ובקרה (עם צוות SOC), בדיקות תהליכים, הגדרת נהלי עבודה, בדיקת חברות וגורמים חיצוניים שבאים במגע עם הבנק במסגרת הפעילות הקמעונית שלו.

איתן הרמן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של בנק ירושלים, סקר את האתגרים הטכנולוגיים השונים שעימם התמודד הארגון בשנים האחרונות. "הבנק הטמיע בהצלחה מגוון טכנולוגיות חדשות, כגון וידיאו במובייל באמצעות WEBRTC (ללא אפליקציה – י"ק); תקשורת דיגיטלית עם הלקוחות; תשתיות המשרתות את מוצרי האשראי הצרכני; תשתיות Web-Sockets; עבודה בארכיטקטורת מיקרו-שירותים; וגיבוש תפיסה בנושא דילוור מתמשך, בין היתר תוך שימוש בכלי JIRA/Confluence Jenkins ו-Docker Containers, שאנחנו מטמיעים תוך כדי קידום פרויקטים אפליקטיביים אסטרטגיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים