משרד התקשורת קבע תעריפים לפתיחת HOT לשוק הסיטונאי

השירותים הסיטונאיים העיקריים שתעריפיהם המירביים נקבעו הם גישה רחבת פס מנוהלת, גישה לקנים וחכירת סיבים אפלים ● משרד התקשורת: "החלטה זו צפויה להביא להמשך מגמת ירידת המחירים בשירותי האינטרנט"

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT. צילום: רמי זרנגר

שר התקשורת החדש, איוב קרא, החליט היום (ה') להחיל את המלצות הדרג המקצועי ולפתוח גם את הרשת של HOT לשוק הסיטונאי. זאת, כדי שחברות נעדרות תשתית יוכלו להשתמש בתשתיות שלה, כמו בזו של בזק. בכך משלים משרד התקשורת את רפורמת השוק הסיטונאי.

השר אף אישר את התעריפים המירביים ש-HOT תוכל לגבות מחברות תקשורת מתחרות שמשתמשות בשירותי התשתית הקווית שלה: אינטרנט ושירותי תשתית פיזית. השירותים הסיטונאיים העיקריים שאת תעריפיהם המירביים קבע השר קרא, הם גישה רחבת פס מנוהלת, גישה לקנים וחכירת סיבים אפלים.

כמה זה יעלה להם?

ספקי האינטרנט יוכלו לרכוש תשתית אינטרנט וטלפון מ-HOT במחיר מוערך של 56 שקלים (כל המחירים המצוינים הם לחודש) עבור מהירות של 100 מגה-ביט וחבילה של 300 דקות שיחה. המחיר לצרכן עבור מוצרים אלה ברשת HOT עומד כיום על 102.6 שקלים, בחבילת "דאבל".

התעריף החודשי לקו ללא טלפוניה יעמוד על 40.31 שקלים לקצבים המשווקים עד 200 מגה ו-54.31 שקלים לקצבים 200 מגה ומעלה. בנוסף לתשלום עבור הקו, יידרש בעל הרישיון לשלם עבור נפח הגלישה הכולל שירכוש עבור לקוחותיו, בסך 17.61 שקלים למגה לחודש.

התעריף עבור חבילת טלפוניה ואינטרנט לקצב המשווק עד 200 מגה יעמוד על 43.81 שקלים ומ-200 מגה – על 57.81 שקלים. דקת שיחה תעלה אגורה אחת.

בהודעת משרד התקשורת נמסר כי "החלטה זו צפויה להביא להמשך מגמת ירידת המחירים בשירותי האינטרנט, שהחלה לאחר פתיחת השוק הסיטונאי לתחרות ושעומדת, נכון להיום, על עשרות אחוזים".

לדברי המשרד, "מרווח המחירים שייווצר מגדיל את היכולת התחרותית של השחקנים בשוק התקשורת, שיכולים כעת להציע לצרכן סל שירותים זול – הן על גבי רשת HOT והן על גבי רשת בזק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים