בעלי מניות תובעים את טושיבה במאות מיליוני דולרים

70 בעלי מניות של הענקית היפנית הגישו לבית המשפט המחוזי בטוקיו תביעה שבה הם דורשים ממנה פיצויים בסך של כ-399 מיליון דולר ● התביעה החדשה מצטרפת לשלל תביעות והפסדים אחרים שעלולים להביא את החברה לכליה

טושיבה

הצרות של טושיבה (Toshiba), כך מסתבר, רק הולכות וגדלות. החברה, שכבר בחודש שעבר הודיעה שייתכן שהחובות המצטברים יביאו להתרסקותה, צריכה כעת להתמודד עם תביעה נוספת שהוגשה כנגדה בידי קבוצה של משקיעים זרים מוסדיים ופרטיים כאחד.

מדובר בתביעה שמתייחסת לנזקים שנגרמו לחברה ולמשקיעים בה בעקבות שערוריית ניפוח הרווחים שלה שנחשפה ב-2015, אז התברר שהחברה דיווחה על רווחים לא קיימים של 1.2 מיליארד דולר שהצטברו לאורך 7 שנים. התביעה החדשה, שעליה נודע לחברה השבוע, הוגשה לבית המשפט המחוזי בטוקיו בידי 70 בעלי מניות שדורשים פיצויים בסך של כ-399 מיליון דולר. בסך הכל עומדות כנגד החברה כ-26 תביעות בגין השערורייה המסוימת הזו, כשכלל התביעות כנגד טושיבה הצטברו עד כה לכדי כמיליארד דולר פיצויים.

ההשפעה של התביעה החדשה, יחד עם הבעיות שהובילו לפשיטת הרגל של חברת הבת ווסיטנהוס (Westinghouse), גרמו לטושיבה לשחרר אזהרה שלפיה היא צופה השנה הפסד מסתכם בשיעור של כ-8.4 מיליארד דולר.

כזכור מתכוונת הענקית היפנית למכור את חטיבת ייצור הזיכרונות המובילה שלה בסכום שיעמוד לכל הפחות על כ-18.2 מיליארדי דולרים בכדי לכסות על ההפסדים הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים