Django Girls 2017 – צעד נשי לקראת עולם התכנות

זו עובדה ידועה כי לנשים, כמו גם ליכולותיהן הרבות, אין מספיק נוכחות בעולם התכנות. סדנה מיוחדת בשם סדנת Django Girls 2017 מנסה להחדיר יותר מהכוח הנשי לתחום שבהחלט עשוי להתאים לא רק לגברים

משתתפות סדנת Django Girls. יח"צ

סדנת התכנות Django Girls, שהתקיימה במשרדי חברת התוכנה רד האט (Red Hat) שברעננה, שמה לה למטרה להגדיל את מספר הנשים העוסקות בתכנות.

ארגון Django Girls, שנוסד לפני שלוש שנים, קיים כבר יותר מ-400 אירועים ב-75 ארצות ברחבי העולם, בהשתתפות יותר מ-9,000 נשים. ארגון קהילה זה, הפועל ללא מטרת רווח, נועד לתת לנשים השראה ולגרום להן להתאהב בתכנות, תוך יצירת התנסויות ראשונות בטכנולוגיה. הדברים קורמים עור וגידים דרך ארגון סדנאות תכנות חינמיות בנות יום אחד בעבור נשים, תוך אספקת כלים, משאבים, חומרי הדרכה מקוונים לקוד פתוח ותמיכה.

סדנת Django Girls הראשונה בישראל התקיימה לפני שנה, ועתה התקיימה הסדנה בפעם השנייה, בחסות רד האט ובמשרדיה, וזאת בשיתוף עם PyCon Israel 2017.

Girls Power גם בתכנות – כל אחת יכולה

בסדנת התכנות, שההשתתפות בה הייתה ללא עלות, כאמור, לקחו חלק 29 נשים שרובן נחשבות למתחילות ללא רקע בתכנות, וזאת בהתאם לפילוסופיה של אירועי Django Girls, הגורסת שכל אחת יכולה להשתתף, ושחוויותיה של כל משתתפת חשובות. תפישת העולם הזו מאפשרת לכל אחת להשתתף בסדנה, גם ללא כל רקע בתכנות. חומרי ההדרכה המקוונים תוכננו כך שיהיו נגישים בקלות לכל אחת ואחת.

כל קבוצה קטנה של עד שלוש משתתפות נתמכת על ידי מנטור, ובסדנה האחרונה עמדו לרשות המשתתפות תריסר מנטורים, מרביתם אנשי צוותי מרכז הפיתוח של רד האט ברעננה, שעבדו בצמוד עם הנשים שהשתתפו באירוע על יצירת אפליקציות.

"רד האט נרגשת מההשתתפות במפעל זה, מאחר שגיוון והכלה הם בין ערכינו המרכזיים. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Django Girls, כדי לסייע בפיתוח הזדמנויות חדשות לנשים, לבנות ולהרחיב קהילות, ולהגביר גיוון בעולם התכנות", אמרה מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח של רד האט ברעננה, המעסיק כ-200 מפתחות ומפתחי תוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים