Salesforce השיקה בישראל את מערכת איינשטיין – שפותחה בארץ

המערכת מאפשרת ניבוי הצלחה של עסקות וטעם הלקוחות, באמצעות יכולות ניתוח וחיזוי אנליטי של הנתונים, שמתבססות על יכולות כגון לימוד מכונה ו-Deep Learning

אוליביה אלבז, סגן נשיא למכירות ב-Salesforce ישראל. צילום: מורג ביטן

Salesforce השיקה בישראל את מערכת הבינה המלאכותית איינשטיין, שפותחה במרכז הפיתוח שלה בישראל.

הכנס התקיים היום (ב') בגני התערוכה בתל אביב. נאמר בו שאיינשטיין תאפשר לארגונים יכולות נוספות על אלה הקיימות כיום, בעולמות הבולטים כיום, כגון ה-Big Data, האינטרנט של הדברים והמובייל. כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה של החברה עם יבמ (IBM), שהוכרז במרץ האחרון, ניתן לקשר בינה לבין ווטסון (Watson) – מערכת הבינה המלאכותית של הענק הכחול – והיכולות של שתי המערכות ישולבו ביחד.

מערכת איינשטיין הושקה במרץ אשתקד. המערכת מאפשרת ניבוי הצלחה של עסקות וטעם הלקוחות, באמצעות יכולות ניתוח וחיזוי אנליטי של הנתונים, שמתבססות על יכולות כגון לימוד מכונה ו-Deep Learning. אוליביה אלבז, סגן נשיא למכירות ב-Salesforce ישראל, ציין שבאביב האחרון הוכנסו במערכת 30 פיצ'רים חדשים, בהם ענן לשיווק, למסחר, לשירותים, לאפליקציות, לאנליטיקה, למכירות ולקהילה.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

אלבז אמר כי "אנחנו לא ממוקדים רק בבינה מלאכותית, אלא גם בתחומים אחרים בארגונים, כמו מודיעין, מהירות, פרודוקטיביות ומובייל". הוא ציין בהקשר זה מספר פתרונות שמציעה החברה, בהם Salesforce Lightning, שמאפשר מהירות רבה יותר לארגון; Quip, שמאפשר שינוי בפרודוקטיביות; ופתרון המובייל Salesforce1, שמאפשר לארגון להקים אפליקציה משלו, עם השם והמותג שלו, ב-App Store. "כלל הפתרונות שלנו בונים פלטפורמה חכמה להצלחת הלקוח", אמר אלבז.

שתי ענקיות משלבות כוחות

בהמשך שוחח אלבז עם דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל, על שיתוף הפעולה בין שתי החברות, שלדבריהם ינגיש לארגונים עוד יותר את הבינה המלאכותית. הם ציינו כי "בפעם הראשונה, שתי חברות בסדר גודל כזה משלבות כוחות כדי להציע יכולות בינה מלאכותית משופרות ללקוחות".

מלכה דיבר על ההתפתחות של הענק הכחול בשנים האחרונות. לדבריו, "בתחילת שנות האלפיים היינו ממוקדים במערכות ליבה. לפני קצת יותר מעשור זיהינו שני טרנדים, שידענו שהם הולכים לשנות את התעשייה ואפילו את העולם. הראשון הוא התפוצצות המידע. ידענו שזה ילך ויגדל, ושחברות שיהיו מסוגלות לנצל ולהפיק תובנות מהמידע – הן אלה שיהיה להן יתרון תחרותי. המגמה השנייה היא השינוי בדרכים שבהן החברות מתקשרות עם הלקוחות".

"אם לוקחים את שתי המגמות האלה ומוסיפים להן את הבינה המלאכותית, לימודי המכונה והיכולת לתקשר בשפה הקרובה לאנושית – מגיעים לדור הבא של מערכות המחשוב, המערכות הקוגניטיביות, כמו ווטסון", הוסיף.

בניגוד לחששות מאיבוד מקומות עבודה בעידן החדש, אמר מלכה כי "אני מאמין שהדור הבא של המחשוב יעצים ויחזק אותנו, וייתן לנו יכולת לקבל החלטות בצורה טובה יותר".

רובין פישר, סגן נשיא ל-EMEA ב-Salesforce. צילום: מורג ביטן

רובין פישר, סגן נשיא ל-EMEA ב-Salesforce. צילום: מורג ביטן

"המהפכה התעשייתית הרביעית תגרום שיבוש לכל חברה ומגזר"

רובין פישר, סגן נשיא ל-EMEA ב-Salesforce, דיבר על המהפכה התעשייתית הרביעית. "אנחנו חיים במהלך המהפכה הזאת, וכל מגזר וכל חברה יחוו שיבוש בגללה. היא תשפיע, וכבר משפיעה, על עולם ההיי-טק ועל העולם בכלל. היא מאפשרת לארגונים להתפתח ולהיות חברות טכנולוגיה גדולות, וצריך לוודא שזה אכן יקרה".

פישר ציין כי "ארגונים חייבים לשים את הלקוח במרכז. יש לנו מאות לקוחות בישראל, שמשתמשים ב-Salesforce במהפכה הדיגיטלית שהם עוברים, ביניהם שטראוס מים ובנק לאומי. הפלטפורמה שלנו מאפשרת להם נקודת מבט ייחודית ומאוחדת על הלקוח, לא משנה איפה הוא נמצא ואיפה הארגון נמצא".

הוא סיפר על ההתפתחות של החברה ואמר כי "היינו הארגון הראשון שהוציא חברות מה-'בית' שלהן לענן. בנוסף, ראינו מגמות כמו מדיה חברתית ומובייל עוד בתחילתן ואימצנו אותן. אנחנו גם משקיעים הרבה בישראל בגלל המו"פ והחדשנות כאן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים