טים קוק לבוגרי MIT: לא לשכוח לשלב אנושיות בקריירה

המנכ"ל של ענקית הטכנולוגיה פנה אל בוגרי המוסד המפורסם בטקס הסיום של המחזור שלהם והפציר בהם להיות אנושיים, לא להפוך לציניים ותמיד לראות בחשיבות עליונה את השפעתם על בני האדם

טים קוק, מנכ"ל אפל.

המדע הוא חסר ערך אם הוא לא מונע על ידי ערכים אנושיים בסיסיים ומהרצון לעזור לאנשים, אמר בסוף השבוע מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, לבוגרי MIT, ודחק בהם להשתמש בכוחות שלהם תמיד לטעמים חיוביים.

בנאומו בטקס הסיום של המחזור ציין קוק שאפל מחפשת כל הזמן דרכים לשלב היי-טק עם תחושות אנושיות וחמלה. "בכל מה שתעשו בחייכם, ובמה שאנחנו עושים באפל, עלינו להחדיר את האנושיות שאנחנו נולדים איתה", אמר. "האחריות הזו היא עצומה, אבל כך גם ההזדמנות".

"אנשים – במרכז העשייה"

קוק אמר שאפל מעוניינת לייצר מוצרים המסייעים לאנשים. כדוגמה לכך הוא ציין את הטכנולוגיה שיש בתוך ה-iPhone, שיכולה לסייע לאתלט עיוור לרוץ מרתון, ואת ה-iPad של החברה, שמחבר ילד אוטיסט לעולם הסובב אותו.

"כששומרים על כך שאנשים יהיו במרכז של מה שעושים, זה יכול לייצר השפעה", הוסיף.

קוק נדרש בנוסף להתפתחויות הטכנולוגיות החדשניות ואמר שהוא לא מודאג מכך שאינטליגנציה מלאכותית תעניק למחשבים את היכולת לחשוב כמו בני אדם. "אני מודאג יותר מכך שאנשים חושבים כמו מחשבים, ללא ערכים, חמלה או דאגה לתוצאות", הוסיף. "זה מה שאנחנו צריכים שתעזרו לנו להתגונן נגדו, כי אם המדע הוא חיפוש בחושך, אזי מדעי הרוח הם נר שמראה לנו איפה היינו ואת הסיכונים שניצבים בפנינו".

מנכ"ל אפל דחק בבוגרים שהאזינו לדבריו שלא להיות ציניים. "האינטרנט אפשר כל כך הרבה והעצים רבים כל כך, אבל הוא יכול גם להיות מקום שבו הכללים הבסיסיים של ההגינות מושעים, וקטנוניות ושליליות משגשגים", טען קוק. הוא קרא לשומעיו: "אל תיתנו לרעש הזה להסיט אתכם מנתיבכם, אל תילכדו בהיבטים הטריוויאליים של החיים. אל תקשיבו לטרולים ואל תהפכו לכאלה. תמדדו את ההשפעה שלכם ביחסי האנוש. לא בלייקים, אלא בחיים שבהם נגעתם ובאנשים שאותם אתם משרתים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים